شهرستانها

فرمان امام و شکست حصر آبادان

عملیات شکست حصر آبادان خط بطلانی بر تصورات باطل دشمنان اسلام بود زیرا نیروهای رزمنده اسلام با تاکید بر ایمان قوی واراده استوار فارغ از تبلیغات و جوسازی‌های دشمنان در این عملیات ثابت نمودندکه همه یک صدا بوده و تابع محض ولی امر مسلمین هستند و برای اولین باروحدت و هماهنگی کامل میان سپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی بوجود آمد که این خود یک پیروزی بزرگ بود. از طرفی این پیروزی روحیه امید و ایمان و در نتیجه خود باوری را در میان ر زمندگان به درجه‌ای مطلوب رسانید.
سید موسی بلادیان- پنجم مهرماه سالروﺯشکست حصر آبادان توسط رزمندگان پرتوان سپاه اسلام در جریان عملیات پیروزمندانه ثامن الاﺌمه میباشد. از زمان حمله رﮋیم بعثی عراق، شهر آبادان تقریبا در محاصره بود. پالایشگاه این شهر در تیررس آنها بود و مدام با آتش دشمنان صدمه میدید. فشارها از هر طرف زیاد بود اما ملت سرافراز ایران با سلاح ایمان، عشق، اراده قوی وعزمی استوار در حال ایستادگی بودند.

مرحوم جمی امام جمعه فقید شهر آبادان در میان آتش پرحجم دشمن نماز دشمن شکن جمعه را برگزار و در خطبههای خود مردم را به ایستادگی و مقاومت تشویق میکرد.

با توصیه و امر امام خمینی (رحمه الله علیه) مبنی بر اینکه: «حصر آبادان باید شکسته شود.»، عملیات پیروز ثامن الائمه در ساعت یک بامداد۵/۷/۱۳۶۰ و در منطقه عملیاتی شمال آبادان و بارمز مبارک «نصر من الله و فتح قریب» آغاز شد، که با رشادتهای غیور مردان مومن و معتقد به ولایت فقیه در مدت دو روز پلهای دشمن بر روی رودخانه کارون تصرف و جادههای منتهی به آبادان آزاد و به انهدام نیروهای دشمن انجامید.

در این عملیات ۹۰تانک و خودروی دشمن منهدم و حدود ۲۰۰۰ نفر از دشمنان اسلام کشته و زخمی شدند و بیش از ۲۵۰ کیلومتر مربع از خاک میهنمان آزاد شد و مناطق شرق کارون عملا آزاد گردید.

این عملیات نقطه عطفی در ما با دشمنان اسلام بود و پایه گذار پیروزیهای بعدی سپاهیان اسلام در طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس است.

عملیات شکست حصر آبادان خط بطلانی بر تصورات باطل دشمنان اسلام بود زیرا نیروهای رزمنده اسلام با تاکید بر ایمان قوی واراده استوار فارغ از تبلیغات و جوسازیهای دشمنان در این عملیات ثابت نمودندکه همه یک صدا بوده و تابع محض ولی امر مسلمین هستند و برای اولین باروحدت و هماهنگی کامل میان سپاه پاسداران وارتش جمهوری اسلامی بوجود آمد که این خود یک پیروزی بزرگ بود. از طرفی این پیروزی روحیه امید و ایمان و در نتیجه خود باوری را در میان ر زمندگان به درجهای مطلوب رسانید.

تاثیر این پیروزی بزرگ، آن هم در فاصله کمی از خلع بنی صدر، فاجعه هفت تیر، انفجار دفتر ریاست جمهوری و شهادت دهها عالم و نیروی مخلص به دست منافقین کوردل موج امید و زندگی و انتظار پیروزیهای بیشتر رادر دل مردم حق مدار ما بوجود آورد و همگان به این نتیجه رسیدندکه رمز این موفقیت بزرگ را باید در ناخدای کشتی دانست و بنابراین پاسداری از این نعمت که‌‌ همان عقیده راسخ به ولایت فقیه میباشد میتواند در همه اوقات نظام جمهوری اسلامی ما را در برابر خطرات بیمه کند و این است معنی نصرت الهی.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان
https://shoma-weekly.ir/GOfVdR