ورزش

فرصت دوباره برای گوش شکسته های المپیکی

حالا گوش شکسته‌ها فرصت این را دارند تا بار دیگر در المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان عرض اندام کنند و زنگ خطر را برای کشورهای شرکت کننده به صدا در آورند.

یکصد و بیست و پنجمین اجلاس کمیته بینالمللی المپیک IOC در بوینوس آیرس به ابقای کشتی در بازیهای المپیک 2020 و 2024 رأی داد. این امر مهم ورزشی بازتاب گستردهای در سطح کشورهای صاحب نام این ورزش از جمله ایران داشت. چون بیش از
60 درصد مدال
های ایران در المپیک را کشتی کسب کرده بود. وقتی در زمستان سال گذشته کشتی به طور مشروط از بازیهای المپیک کنار گذاشته شد، موجی از نگرانی در کشورهای صاحب نام این ورزش به وجود آمد و یک دیپلماسی قوی برای حفظ این ورزش بین کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، بلغارستان، ژاپن، جمهوری آذربایجان و... به وجود آمد و برای حفظ ونجات ورزش کشتی تلاش گستردهای کردند تا در اجلاس «سن پترزبورگ» در اردیبهشت ماه پنج رشته ورزشی را کنار گذاشت و یکشنبه شب گذشته در بوینوس آیرس آرژانتین اسکواش و بیس بال را نیز ضربه فنی کرد و با باقی ماندن در المپیک خیال ورزش ایران را راحت کرد.

حالا گوش شکستهها فرصت این را دارند تا بار دیگر در المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان عرض اندام کنند و زنگ خطر را برای کشورهای شرکت کننده به صدا در آورند.

 

https://shoma-weekly.ir/EyqPUw