ورزش

فرصتی مناسب برای صعود والیبال به المپیک

ما به زودی مسابقات انتخابی المپیک و لیگ جهانی را پیش روی خواهیم داشت که این توقع وجود دارد که در هر دو رقابت موفق ظاهر شویم.

مهدی یکتا - والیبال انتخابات قابل پیشبینی و خوبی را پشت سرگذاشت. در رقابت بهوجودآمده در مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال رئیس قبلی موفق ظاهر شد. «محمدرضا داورزنی» با کسب 41 رأی از 42 رأی مأخوذه نشان داد کماکان مورد اعتماد هیئتها و جامعه والیبال است.

اکنون با انتخابات تازه ما کسی را بر کرسی ریاست فدراسیون میبینیم که تجربه خوبی در این زمینه دارد. «محمدرضا داورزنی» یکی از مدیران موفق ورزش کشور است که در اوایل دهه 60 با سمت قائم مقامی تربیت بدنی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی کار مدیریتی خود را آغاز کرد. او به موازات آن به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک دانشگاهی در رشته مدیریت منابع انسانی شد.

«محمدرضا داورزنی» 8 سال قبل وارد فدراسیون والیبال شد که با مدیریت خوب و ستودنی «محمدرضا یزدانی خرم» در مسیر توسعه قرار گرفته بود. «داورزنی» برخلاف سایر رؤسای فدراسیونها تغییرات زیادی ایجاد نکرد و روی همان فونداسیون محکم فدراسیون «یزدانی خرم» بنای موفقیت والیبال را ساخت. در دوران ریاست «داورزنی» شاهد حضور مربیان کاربلد خارجی از جمله گائیچ، ولاسکو، کواچ و حالا لوزانو بوده و هستیم. او از همان بدو کار برنامههای خوبی را مدنظر قرار داد و توانست والیبال ایران را جهانی کند. پس از 8 سال مدیریت موفق «داورزنی» به عبارت دقیقتر نزدیک به 100 درصد رأی اعضای مجمع را به خود اختصاص داد و مأموریت 4 ساله بعدی را هم برعهده گرفت.

اینک انتظارات مردم و والیبالدوستان ایرانی از این مدیر با تجربه بسیار بالاست. یکی از مهمترین اهداف کسب سهمیه المپیک 2016 ریو است. در این باره باید گفت که انتخابات زمان مناسبی انجام شد و فرصت کافی برای رسیدن به این مقصود عالی وجود دارد.

ما به زودی مسابقات انتخابی المپیک و لیگ جهانی را پیش روی خواهیم داشت که این توقع وجود دارد که در هر دو رقابت موفق ظاهر شویم.

پیداست فدراسیون «محمدرضا داورزنی» مرحله آزمون و خطا را پشت سرگذاشته و دیگر جای هیچ اشتباهی وجود ندارد. همین طور ما در مسابقات اخیر لیگ جهانی متوجه شدیم کجای بازی هستیم و دوستان نباید از اصل سازندگی غافل شوند.

تقریبا دست ایران برای حریفان رو شد و همه نفرات اصلی ما را شناختهاند. بدین روی باید طوری کار کنیم که بازیکنان جدید و مؤثری جای ملیپوشان مطرح و با سابقه را بگیرند. بالابردن سطح دانش مربیان داخلی هم یکی دیگر از انتظارات ما از «محمدرضا داورزنی» است. همچنین ایجاد تغییرات در کمیتههای مختلف فدراسیون برای کمک بیشتر به ارتقاء سطح والیبال ایران از دیگر خواستههای جامعه والیبال است. با تمام این تفاسیر پیشبینی ما این است که «محمدرضا داورزنی» میتواند والیبال ایران را از این هم بالاتر ببرد.

https://shoma-weekly.ir/2Bj9hR