شهرستانها

فرصتی مناسب برای تحکیم وحدت جهان اسلام

هفته وحدت که مصادف با تولد پیامبر اعظم می باشد فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت جهان اسلام است
سیدحسن سیدی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه "شما" گفت: هفته وحدت که مصادف با تولد پیامبر اعظم می باشد فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت جهان اسلام است.

وی افزود: در مناسبات اجتماعی ومبارزه بانظام های کفر وشرک رعایت قانون وحدت از دیدگاه قرآن کریم اصلی مسلم است که راهبرد امام راحل برای نجات مسلمین از سلطه کفار برهمین اصل الهی استوار شده لذا وحدت مسلمین از امهات نهضت امام خمینی بود و به شدت تاکید بر این اصل داشت که مسلمانان در مقابل سلطه کفار اختلافات خود را کنار بگذارند ودر سایه تمسک به حبل الهی اهداف قرآن کریم را تحقق بخشند سیدی اضافه کرد: معمار کبیر انقلاب در وصایای خود یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت ملت ایران دانسته وتداوم انقلاب اسلامی را همچنین بر این پایه استوار می داند.

دبیر حزب مؤتلفه استان گلستان خاطرنشان کرد: دراستان گلستان برادران اهل سنت به ندای قرآنی امام راحل و مقام معظم رهبری پاسخ مثبت داده و عملا در راستای وحدت اسلامی حرکت می کنند.

وی ادامه داد: امروز برادران اهل سنت ما آراسته به شهدایی هستند که در کنار برادران اهل تشیع خود از نظام اسلامی دفاع کرده اند.

سیدی با تاکید بر اصل مهم بصیرت دینی و سیاسی و لزوم ظهور و بروز آن در بین جامعه اسلامی ما بیان کرد: بصیرت امت ما در سایه هدایت های مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبری بجایی رسیده است که برادران سنی وشیعه فریب عناصر اختلاف افکن که در لباس تشیع انگلیسی و داعش فعالیت می کنند نخورده و همواره در مسیر عزت مسلمین حرکت می کنند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تحولات جهان اسلام به گونه ای رقم خورده است که مسئله اهمیت وحدت برای مسلمانان دیگر نیز آشکار میگردد. امروز در عراق ، سوریه ویمن ، سنی وشیعه در کنار هم با نظامهای طاغوتی جنایت کار مبارزه می کنند.

سیدی درخاتمه اذعان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان در سالهای گذشته توانسته است بخوبی وحدت حاکم بر مسلمین استان را به نمایش بگذارد امید است در سایه قران و میلاد با برکت پیامبر گرامی و امام جعفر صادق علیه السلام روز بروز وحدت جهان اسلام مستحکمتر گردد.

https://shoma-weekly.ir/YW3ggm