ورزش

فردا؛ پرسپولیس – راه‌آهن در ورزشگاه آزادی

پرسپولیس برای غلبه تمام حواشی و مشکلاتی که گریبان سرخ‌ها را در فصل جاری گرفته است، نیاز دارد که پیروزی و هر سه امتیاز بازی را از آن خودش کند و این مهم امکان‌پذیر نخواهد بود مگر آنکه مانوئل ژوزه از تمام مهره‌ها و توان فنی تیمش به بهترین وجه استفاده کند.
شاهین تهرانی - اغلب قریب به اتفاق باشگاه‌های وطنی از تعطیلاتی که به خاطر تمرینات تیم ملی و آماده‌سازی آن برای دیدار با کره جنوبی به فوتبال ایران تحمیل شد ناراضی بودند و ترجیح می‌دادند که این روزها را در تب و تاب لیگ بگذرانند و بازیکنانشان از شرایط مسابقه خارج نشوند. اما از آنجا که تیم ملی برای همه ما در اولویت اصلی است،صبورانه وقفه را تحمل کردند و دم برنیاوردند!
این پایان قصه نبود. تعطیلات به پایان رسید و نگاهها دوباره از تیم ملی به سمت تیم‌های باشگاهی چرخید. اینک زمان آن رسیده تا تیمهای لیگ برتری برای دوازدهمین بار در لیگ حرفه‌ای دوازدهم فوتبال ایران به میدان بروند. بازیهای حساسی که نتایج آنها نشان خواهد داد که کدام تیم از تعطیلات ناخواسته به بهترین وجه استفاده کرده و کدام تیم این فرصت ناب را به بطالت گذرانده و وقت را از دست داده است؟
امروز (شنبه) استقلال در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، میهمان تراکتورسازی است. حاشیه‌هایی که بعد از انتقال قلعه نویی از تبریز به تهران گریبان رابطه بین آذری‌ها و امیرخان را گرفت، هنوز برطرف نشده‌اند. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد که تبریزی‌ها استقبال گرمی از سرمربی پارسال خودشان داشته باشند. دیدار این دو تیم علاوه بر جذابیت‌های حاشیه‌ای، از نظر جدولی هم از حساسیت‌های بالنسبه بالایی برخوردار است. آبی پوشان تهرانی اگر می‌خواهند در صدر جدول جای بگیرند و در کورس قهرمانی از سایر مدعیان جلو بزنند، مجبورند که این بازی را به نفع خودشان به اتمام برسانند. این بازی برای هر دو تیم شش امتیازی است، چون پیروزی هر کدام از آنها به معنای کم کردن سه امتیاز از پوئن‌های تیم مقابل است که از قضا از مدعیان رسیدن به قهرمانی و صدر جدول محسوب می‌شوند!
این سه امتیاز حساس می‌تواند اوضاع مبهم رتبه‌های بالای جدول رده‌بندی را تا حدی روشن کند و البته حساسیتهای حاشیه این بازی باعث می‌شود که جدی‌تر و دقیق‌تر به آن نگریسته شود. دیداری که نباید تماشا کردنش را به راحتی از دست داد!
یک روز بعد از این بازی حساس، پرسپولیس از راه آهن شهرری میزبانی می‌کند که در این فصل هم مثل فصول پیش، حال و روز جدولی مساعدی ندارد و برای صعود در جدول رده‌بندی به شدت نیازمند کسب امتیازات این هفته – و البته هفته‌های بعدی! – است.
بازی این هفته پرسپولیس هم، مثل همتای آبی پوشش، از حاشیه‌های زیادی برخوردار است. علی دایی سرمربی امروز راه آهن، در پرسپولیس تبدیل به نماد اعتراض شده و هواداران بعد از هر شکست و ناکامی تیم محبوبشان نام او را فریاد می‌کنند. نامی که این روزها اسم علی کریمی را هم در کنار خود می‌بیند!
پرسپولیس برای غلبه تمام حواشی و مشکلاتی که گریبان سرخ‌ها را در فصل جاری گرفته است، نیاز دارد که پیروزی و هر سه امتیاز بازی را از آن خودش کند و این مهم امکان‌پذیر نخواهد بود مگر آنکه مانوئل ژوزه از تمام مهره‌ها و توان فنی تیمش به بهترین وجه استفاده کند.
پیرمرد پرتغالی می‌داند که در صورت عدم نتیجه گیری در این بازی، صندلی خود را متزلزل‌تر از همیشه خواهد دید و این چیزی نیست که ژوزه دوستش داشته باشد. اما از آن سو شک نکنید که دایی و همبازیانش هم دوست ندارند که حتی تن به تقسیم امتیازات با سرخ‌ها بدهند. آنها هم برای صعود در جدول و نزدیک شدن به کورس مدعیان نیازمند امتیازات این بازی هستند. دیداری که پیروزی در آن هم فایده جدولی دارد و هم تا دلتان بخواهد فواید حاشیه‌ای!

https://shoma-weekly.ir/kg1uWb