شهرستانها

فراکسیون‌های ولایت و امید برای تحقق خواسته‌های رهبری تلاش کنند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فراکسیون‌های ولایت و امید در کنار هم قرار گرفته و برای تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فراکسیونهای ولایت و امید در کنار هم قرار گرفته و برای تحقق خواستههای رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

غلام محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار «فارس» در زاهدان اظهار داشت: اصلاحطلبان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران آرای بیشتری کسب کردند؛ اما اقبال مردم در سراسر کشور به اصولگرایان و مستقلان متمایل به اصولگرایی بیشتر بود و همین امر موجب شد تا اکثریت کرسیهای مجلس شورای اسلامی به اصولگرایان تعلق گیرد.

وی افزود: متأسفانه شاهد اظهارات ناشایست از سوی برخی از اصلاحطلبان بودیم که رأی تهرانیها را به دلیل انتخاب اصلاحطلبان با کیفیتتر از شهرستانیها قلمداد کردند و به استناد این موضوع شهرستانیها را عقبمانده سیاسی توصیف کردند و چون در تهران اکثریت را داشتند تصور دوستان اصلاحطلب ما این بود که اکثریت مجلس با آنها است؛ اما انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مشخص کرد که نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردهاند پایبند به آرمانهای اصیل انقلاب، نظام امام و ولایت است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وزن فراکسیون ولایت و امید در انتخابات هیئت رئیسه مشخص شد و از 12 نفر اعضای هیئت رئیسه مجلس 7 نفر اصولگرا و 5 نفر اصلاحطلب هستند این انتخابات مشخص کرد که اکثریت مجلس با اصولگرایان و مستقلان متمایل به اصولگرایی است که نمایندگان استان ما هم اکثریت اصولگرا یا مستقل متمایل به اصولگرایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم بوده این است که هر دو فراکسیون ولایت و امید در کنار هم قرار گرفته و برای تحقق خواستههای رهبر معظم انقلاب تلاش کنند لازم است مجلس به دو معضل مهم یکی مشکلات اقتصادی و دوم فرهنگی به طور جد ورود پیدا کند و ضعف نظارتیرا برطرف و در نظارت قویتر وجدیتر باشد.

طاهری گفت: اگر نظارت دستگاههای نظارتی به ویژه مجلس شورای اسلامی جدی میبود ما مشکل مفاسد اقتصادی پارتیبازی و رشد روحیه اشرافیگری در بین بعضی از مدیران را نمیداشتیم و از حیفومیل بیتالمال جلوگیری میشد، باید توجه داشت که در نظام جمهوری اسلامی تخلف کوچک هم بزرگ است.


https://shoma-weekly.ir/fFKR47