شهرستانها

فراز و نشیب‌های همدان در دو سال گذشته

یکی از معضلات موجود در دو سال اخیر حذف نیروهای انقلابی به‌صورت مختلف از سطح ادارات بود.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان گفت: یکی از معضلات موجود در دو سال اخیر حذف نیروهای انقلابی بهصورت مختلف از سطح ادارات بود.

وی با اشاره به یکی از مسائل دلسردکننده مردم همدان از دولتمردان، اظهار کرد: ضد و نقیضگویی و اختلافات آنها این روزها نقل محافل شده، چه در آمارها و چه توهین و حمله به منتقدین که سعه صدر پایین و آستانه تحمل منتقدان و حتی خودی را نیز ندارند، سبب دلسردی مردم شده است.

الفت ادامه داد: دولتمردان به قول و وعده خود به مردم عمل نمیکنند، در حوزه فرهنگی هم عدم اجرای قانون عفاف و حجاب یا اصل هشتم قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر که دولت آن را اجرایی نکرده یا عدم خدمت به محرومان و رشد 55 درصدی زنان سرپرست خانوار یا افزایش طلاق و اعتیاد و کاهش ازدواج، از دیگر عوامل دلسردی مردم است.

این فعال سیاسی سپس به سفر رئیسجمهور به استان اشاره کرد و گفت: استان در بدرقه رئیس محترم جمهوری حد میهماننوازی خود را نشان داده و حالا این مسئولان استان هستند که باید در حل مشکلات مردم کوشا باشند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان یادآور شد: البته این سفر حاشیههایی داشت و آن بی تقوایی و اضطراب بعضی از مسئولان بود که مبادا استقبال کم رونق باشد و دست به کارهای دون زدند.

وی خاطرنشان کرد: قول و وعده در پرداخت پول به سمنها، مرخصی و اعلام تشویقی برای فرهنگیان به شرط حضور، بسیج نیروهای هلالاحمر و اسراف بنر در حدود 3 هزار عدد که عموما دولتی و تعدادی هم صنفی و شرکتی بوده از جمله حاشیهها بود.

الفت تخصیص اعتبارات عمرانی علاوه بر اعتبارات استانی به همدان را مبارک دانست و افزود: آنچه در این اعتبارات کمرنگ دیده شده بخش فرهنگ و خصوصا ورزش است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد استاندار پاشنه کشیده نشان میدهد، تصریح کرد: استاندار دغدغه صنعت، سرمایهگذاری و تولید در استان را دارد و زحمات زیادی را با کمک نمایندگان محترم استان متقبل میشود که قابل تقدیر و قدردانی است.

دبیر حزب مؤتلفه استان همدان ادامه داد: اشتغال جوانان و بیکاری دغدغه استان است که با توجه به سعی استاندار و اعلام ایجاد ماهانه بین 900 تا هزار شغل جدید با توجه به حدود 60 تا 70 هزار بیکار و از طرفی تعطیلی کارگاههای تولیدی و صنعتی و بیکاری کارگران، عملا اشتغال محسوس و ملموس نیست.

وی بیان داشت: امید است با تلاش مسئولان روند سرمایهگذاری و صنعتیشدن با توجه به زمینههای خوب موجود در استان محقق شود.

الفت با بیان اینکه انتظار اداره آموزش و پرورش به دور از سیاست و سیاستزدگی را داشتیم، گفت: عزل و نصبهای گسترده نشان از تاثیر سیاست بر این سازمان است و نیروی مازاد آموزش و پرورش غیر کارشناسی و با جبر نیروها به ابتدایی هدایت میشوند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ابتدایی باید افراد شاخص و آموزش دیده و بهترینها باشند نه فلهای و بدون انگیزه یا افراد خسته را به ابتدایی بفرستند و باید به معلمین ابتدایی با انگیزه تسهیلات و امتیاز داد.

دبیر حزب مؤتلفه در همدان بیان داشت: حقوق معلمان نیز که هر از گاهی التهاب به جامعه فرهنگی را تزریق میکند باید حل شود؛ چگونه از معلمی که پرورشدهنده نسل آینده است میتوان انتظار معجزه داشت در عین حالی که دغدغه معیشت دارد.

https://shoma-weekly.ir/lhtc23