ورزش

فدراسیون والیبال باید به پاسخگویی متعهد باشد

این مشکل اصلی ورزش ماست که مربیان خارجی باچهار برابر رقم قرارداد خود در اروپا به ایران می‌آیند و بعد از مدتی دوباره احیاء می‌شوند و در نهایت بی اعتناء به قول و قرار خود کشورمان را به مقصد پیشنهادی چرب و نرم ترک می‌کنند!
سعید سعید زاده- این مشکل اصلی ورزش ماست که مربیان خارجی باچهار برابر رقم قرارداد خود در اروپا به ایران میآیند و بعد از مدتی دوباره احیاء میشوند و در نهایت بی اعتناء به قول و قرار خود کشورمان را به مقصد پیشنهادی چرب و نرم ترک میکنند!بی تعارف «خولیوولاسکو» هم یکی از همین دست مربیان بود. اینکه «ولاسکو» یک نابغه مربیگری والیبال است به جای خود و این هم درست که این مربی آرژانتینی برای رشد و اعتلای ورزش ایران بسیار زحمت کشید، اما واقعیت این است که این مربی اعجوبه به تعهداتش در قبال تیم ملی کشورمان عمل نکرد.به اعتقاد ما «خولیو ولاسکو» تفکرات والیبالیستهای ما را عوض و آنها را حرفهایتر کرد ولی بی انصافی است اگر از نقش ملی پوشان ایرانی در احیای مجدد این سرمربی آرژانتینیالاصل یاد نکنیم.

در واقع ارتباط فنی زمانی به وجود میآید که بازیکنان هم از استعداد لازم همپای تواناییهای تاکتیکی سرمربی برخوردار باشند و این ارتباط در تیم ایران به همین دلیل به وجود آمد و زمینهساز موفقیتهای بسیاری شد. حالا میخواهیم با این مقدمهچینی نسبتاً بلند میخواهیم به بحث اصلی برگردیم. هنوزچند هفته از قطع همکاری «خولیو ولاسکو» با والیبال ایران سپری نشده که مسئولین فدراسیون عجولانه شروع به مذاکره با مربیان خارجی و رسانهای شدن این مذاکرات کردند.به نظر ما فدراسیون در این راه دچار سه اشتباه شد که به شرح زیر است:1- اولین نکتهای که به نظر میرسد عجله عجیب فدراسیون والیبال برای انتخاب جانشین ولاسکوست. ؟ وقتی که تا سال آینده و بازیهای آسیایی ما رقابتهای بزرگی در پیش نداریم این شتابزدگی منطقی نیست. این در حالی است که داورزنی در مصاحبههای خود تأکید میکند عجله نداریم ولی در عمل...!2-مذاکره با مربیان شاغل در اروپا هم از آن رفتارهای غیر حرفهای است. آخر چه دلیلی دارد به لورنزوبرناردی یا آناستازی پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی والیبال را بدهیم که با تیمهای لهستانی قرارداد دارند؟ آیا نمیشد به جای این مربیان که به تیمهای دیگر تعهد دارند بامربیان دیگر مذاکره کنیم؟ جواب رد ولو محترمانه «لورنزوبرناردی» محصول همین مذاکرات غیرحرفهای است. 3-مذاکره به خودی خود هیچ ایرادی ندارد، اما رسانهای شدن این مذاکرات قبل از عقد قرارداد هم توجیهی نداشته و میتواند تولید حاشیه کند. به نظر شما اینطور نیست؟

https://shoma-weekly.ir/d63I3V