ورزش

فدراسیون نجات غریق همواره پشتیبان ورزشکاران است

فدراسیون نجات غریق و غواصی آمادگی پوشش ناجی در مناطقی همچون سدهای خاکی و رودخانه‌ای بزرگ را دارد.
فدراسیون نجات غریق و غواصی آمادگی پوشش ناجی در مناطقی همچون سدهای خاکی و رودخانهای بزرگ را دارد.

مهندس سید مصطفی میرسلیم رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان این مطلب در مجموع انتخابات رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گفت: کار نجات غریق به عنوان یک وظیفه ملی مورد توجه مردم قرار گرفته و حضور بیش از یکصد هزار نفر ناجی در سطح کشور گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: فدراسیون نجات غریق یک فدراسیون پشتیبان است و هیچ مرکز آبی خصوصاً در حوزههای شنا، واترپلو و...
به خودی خود شکل نخواهد گرفت مگر ناجی در این اماکن حضور داشته باشد و اساساً این فدراسیون همواره پشتیبان ورزشکاران بوده است و تقویت منجیان سطح کشور موجبات توسعه همگانی را در برخواهد داشت.

عضو تشخیص مصلحت نظام با توجه به خطر سدهای خاکی افزود: سه مکان پرخطر در بحث نجات غریق وجود دارد که یکی از آنها کنار دریاست. در این گونه مناطق مردم در نقطههای دور به شنا میپردازند و این امر مواجهه با غریقهای مختلف را موجب شده است. دومین مکان پرخطر سدهای خاکی هستند که با توجه به شرایط موجود با وزارت نیرو بحث و گفتگو کرده و اعلام کردهایم که اگر شرایط در کنار این سدها برای تفریح مردم مهیا باشد، این فدراسیون آمادگی کامل برای پوشش ناجی آن را داراد.

وی افزود: سومین مکان پرخطر رودخانه است، این خطر بیشتر مربوط به رودخانههای بزرگی مثل کارون است که در این باره نیز با استانداری خوزستان و دیگر مراجع ذیصلاح مذاکراتی صورت گرفته تا شرایط برای حضور ناجی در کنار این رودخانه در قالب ایجاد ایستگاههای ساحلی مهیا شود.

https://shoma-weekly.ir/Zi8Wnz