ورزش

فدراسیون جودو را چه می‌شود!؟

این روزها بازار بیانیه نویسی و مصاحبه «رستگار» و «میراسماعیلی» علیه یکدیگر داغ است و جالب آنکه حواس متولیان ورزش به این مسئله نیست!
مهدی یکتا- درست در روزهایی که به نظر میرسد ورزش ایران در سال منتهی به المپیک نیاز به آرامش دارد و دیگر قرار نیست شاهد اتفاقات حاشیهای حداقل در سطوح مدیریتی باشیم ناگهان فدراسیون جودوی کشور دچار آشفتگی و دودستگی شد!

«رستگار» رئیس فدراسیون جودو که به نظر میرسد شمشیر را برای «آرش میراسماعیلی» از رو بسته باشد برخلاف نظر وزارت ورزش و جوانان نایب رئیس خود را برکنار و «علیرضا هدایت پور» را بهعنوان جانشین او معرفی کرد!

این در حالی است که بنابر گفته روابط عمومی و سخنگوی وزارت ورزش و جوانان این یک اقدام غیر قانونی و نوعی تخلف بوده است و فقط مجمع فدراسیون جودو میتواند «آرش میراسماعیلی» را برکنار کند.

از آن طرف «آرش میراسماعیلی» قهرمان سابق جودوی جهان معتقد است حکم محرومیت
5 ساله
اش از سوی فدراسیون جهانی کوراش زیر سر همین «رستگار» رئیس فدراسیون جودوی خودمان است!

وقتی هم که خبرنگاران سراغ رئیس فدراسیون جودو میروند، او نایب رئیس خود را بزرگترین منتقد و دشمن خویش میخواند تا اوضاع بسیار قمر در عقرب جلوه کند!

در این میان به نظر میرسد وزارت ورزش و جوانان باید نقشی بسیار کلیدی داشته باشد؛ اما خود همین وزارتخانه آتش بیار معرکه شده است. وزارت ورزش میتواند با برگزاری جلسه یا دخالت مستقیم جلوی این قبیل حاشیهسازیها را بگیرد منتهای مراتب با حمایت از یکی، دیگری را هدف قراردادن تا آتش اختلافات شعلهورتر شود.

این روزها بازار بیانیه نویسی و مصاحبه «رستگار» و «میراسماعیلی» علیه یکدیگر داغ است و جالب آنکه حواس متولیان ورزش به این مسئله نیست!

حداقل کاری که از وزارت ورزش و جوانان انتظار میرود ممنوعالمصاحبهکردن طرفین است تا فضا از این متشنجتر نشود.

فرقی هم نمیکند «رستگار» یا «میراسماعیلی» و دو طرف باید از مصاحبهکردن و بیانیه نوشتن علیه یکدیگر منع شوند. آنگاه باید یک گروه کارشناسی متشکل از افراد خبره و استخوان خرد کرده جودو را گرد هم آورد تا مشخص شود مقصر اصلی این حواشی چه کسی است؟

بدیهی است هر کسی مقصر اصلی این حاشیهسازیهاست باید کنار گذاشته شود؛ زیرا درست در روزهایی قرار داریم که همه تیمهای ورزشی مشغول آمادهسازی برای المپیک 2016 هستند. در چنین شرایطی ورزش ایران نه وقت و نه حوصله آن را دارد تا شاهد درگیری امثال «رستگار» و «میراسماعیلی» با یکدیگر باشد. متاسفانه جودو چند سالی است از سوء مدیریت رنج میبرد و با افت شدیدی مواجه شده؛ اما کسی به فکر آن نیست!

https://shoma-weekly.ir/Mnb6x3