شهرستانها

فتنه سال ۸۸ سیر تکاملی فتنه ۷۸ بود

محمد کرمی‌راد گفت: اوج تکامل فتنه سال ۷۸ در سال ۸۸ نمایان شد به طوری که در سال ۸۸ علاوه بر هنجارشکنی، ساختارشکنی نیز صورت گرفت.
محمد کرمیراد گفت: اوج تکامل فتنه سال ۷۸ در سال ۸۸ نمایان شد به طوری که در سال ۸۸ علاوه بر هنجارشکنی، ساختارشکنی نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در سال ۷۸ به دلیل اینکه تعریف دقیقی از اصلاحات وجود نداشت، جریانات سیاسی دیگری نیز شکل گرفت که به دنبال آن موضوع جامعه مدنی و مردم سالاری مطرح شد که مقام معظم رهبری در پاسخ به آنها مردم سالاری دینی را مطرح کردند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در فتنه سال ۷۸ اتفاقاتی به وقوع پیوست که برای نخستین بار در کشور رخ میداد افزود: در ادامه فعالیتهای باز سیاسی آن دوران هنجارشکنیهایی انجام شد که در جریان حمله به کوی دانشگاه نمود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ تکاملیافته فتنه سال ۷۸ بود با این تفاوت که در سال ۸۸ علاوه بر هنجارشکنی، ساختارشکنی نیز وجود داشت خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در فتنه سالهای ۷۸ و ۸۸ صورت گرفت به بسیاری از اصول نظام اسلامی توهین کرد و کانون توجه شعاردهندگان به جای اسلامیت، جمهوریت بود.

کرمیراد در رابطه با نقش جریانات ضد انقلاب در ایجاد فتنه ۷۸ گفت: بسیاری از شبکههای ماهوارهای و اجتماعی ضد انقلاب به منظور خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی ایران با جریانات سیاسی همسو شده بودند که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری این جریانات برائت خود را از آنان اعلام نکردند و به آنها امید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نقش جریانات ضد انقلاب در کشورهایی همچون آمریکا، صهیونیست و انگلیس در صحنه آتشافروزیهای فتنه ۷۸ و ۸۸ مشهود بود و موجبات رسوایی یک عده که به دنیای غرب و خارج از کشور دلخوش کرده بودند را فراهم آورد.

کرمیراد با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ۲۱ سال پیش موضوع شبیخون فرهنگی و جنگ نرم را مطرح کرده بودند افزود: اگر دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی و مسئولان به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با شبیخون فرهنگی و جنگ خودی و غیرخودی توجه بیشتری میکردند به طور قطع وقایع تلخ سال ۸۸ اتفاق نمیافتاد.

وی با تأکید بر اینکه بصیرت مردم نقش قابل توجهی در خاموش کردن فتنه سالهای ۷۸ و ۸۸ داشت عنوان کرد: بصیرت مردم با شرکت در راهپیمایی ۹ دی ماه ۸۸ نمایان شد و مردم استان کرمانشاه نیز به منظور حمایت از ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران در روز
۷
دی ماه ۸۸ با گردهمایی در مقابل دادگستری خواستار برخورد قاطع با فتنهگران شدند.

دبیر استان کرمانشاه رسالت اصلی خواص جامعه را آگاهی بخشی به مردم بیان کرد و افزود: همه اقشار جامعه اعم از فرهیختگان، نخبگان، روحانیون و مبلغان که در رصد کردن و تشخیص مسائل روز متخصص هستند باید در عرصههای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جهت آگاهیبخشی به مردم تلاش کنند.

https://shoma-weekly.ir/C9vwUL