شهرستانها

فاتحان سنگر عشق

38 سال پیش در چنین روزی استکبار جهانی، آمریکا این شیطان بزرگ نگران از دست دادن مهره خبیثش محمدرضا پهلوی بود و از اینکه علیرغم وعده وعیدهای بی حاصل در برابر امام خمینی احساس زبونی می کرد و ترفندهایش نتیجه نمی داد سخت عصبانی بود.
سید موسی بلادیان- 19 آبان یادآور تهاجم نیروهای خبیث شاه معدوم به اجتماع مدافعین انقلاب اسلامی در سال 1357 در شهرستان گچساران می باشد. شهدای گرانقدری که لاله های به خون خفته آنها چهره انقلاب پیروزمان را گلرنگ ساخته و ارباب بصیرت را به حیرت انداخته اندیشه هر انسان صاحب ذوق را برانگیخته وبا کمال شعف بعد از گذشت سی و هشت سال همچنان یاد و خاطره آنان گرامی شمرده می شود.

آری 38 سال پیش در چنین روزی استکبار جهانی، آمریکا این شیطان بزرگ نگران از دست دادن مهره خبیثش محمدرضا پهلوی بود و از اینکه علیرغم وعده وعیدهای بی حاصل در برابر امام خمینی احساس زبونی می کرد و ترفندهایش نتیجه نمی داد سخت عصبانی بود. شاه و یارانش درمانده و از طریق صدا و سیما تمامی توان و تدبیرش را در جهت انحراف انقلاب اسلامی به کار می گرفت. مردم مسلمان و با غیرت دوگنبدان علیرغم تهدیدات ژاندارمری و سازمان امنیت در مسجد جامع این شهر اجتماع بی نظیری را تشکیل دادند تا با این حضور الهی خشم و نفرت خویش را از رژیم جلاد پهلوی نشان داده و پیروی بی چون و چرای خود را از پیشوای بزرگ عصر، امام خمینی(ره) اعلام نمایند.

در آن ایام رهبری کبیر انقلاب دستور فرموده بودند که نفت، این شریان حیاتی رژیم باید قطع شود و طبیعی بود که کارکنان خدوم و با غیرت شاغل در شرکت نفت دوگنبدان این فرمان را همچون ندای الهی باتمام وجود گوش داده و اطاعت کرده بودند و در چنین روزی برای وفاداری به سخن و فرمان امام در مسجد جامع بی هیچ خوف و ترسی حاضر شدند. اجتماع آن روز بعد از ظهر که همه اقشار را شامل می شد ، کارگر ، کارمند ، کسبه بازار ، شهری و روستایی و به ویژه دانش آموزان یک حضور غیرتی و شرافتمندانه بود که هر تازه واردی را به حیرت می انداخت. شعارهای مسجد همه اسلامی و انقلابی بود از جمله « استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی - نهضت ما حسینی است ، رهبر ما خمینی است - انقلابی ترین فرد جهان است
آیت اله خمینی ، او به حق نایب صاحب الزمان است آیت اله خمینی» سخنرانان یکی پس از دیگری اطاعت و پیروی بی چون و چرای خود را از امام خمینی اعلام و از کارکنان صنعت نفت که دست از کار کشیده بودند حمایت می کردند اما زمانی نگذشت که نیروهای ژاندارمری که درگذشته از مسئولین انتظامی گچساران بودند سخنرانان و اجتماع کنندگان را مورد رگبار گلوله قرار دادند که در اثر این جنایت ننگین و آشکار عده ای شهید و عدی ای هم مجروح شدند. مجروحین را به بیمارستانها بردند اما متاسفانه اقدام موثری انجام نشد و در نهایت چهار شهید عزیز هدیه مردم سلحشور و انقلابی گچساران به ساحت مقدس آقا امام زمان و نایب برحقش بود. این شهدای گرانقدر در آن دوره اختناق از همه هستی و دلبستگی های روزگار خود دست کشیدند تا نهال نوپای انقلاب را آبیاری کرده و به ما درس آدم بودن و با غیرت زندگی کردن را بیاموزند. یادشان گرامی و راهشان پر رهروباد.

* دبیر خوزستان
https://shoma-weekly.ir/rC1qGO