شهرستانها

غیوران خوزستان آماده پاسخ گویی به توحش دشمنان هستند

بخش مهمی از استان ما را براداران و خواهران عرب تشکیل می‌دهند ولی در گذشته دشمن در تلاش بود برخی از شخصیت‌های عرب استان را به عنوان ابزار خود در دست بگیرد تا بدین وسیله بین مردم و رهبری و نظام اسلامی تفرقه ایجاد کند که بحمداله آگاهی و تعهد عزیزان عرب به اندازه‌ای بالاست که موجب شد کید دشمنان به خودشان بازگردد. بنابراین مردم شرافتمند خوزستان با دفاع جانانه از اسلام و تشیع و رهبری انقلاب اسلامی، خیال خام دشمنان را به ناامیدی تبدیل کرده و خواهند کرد و ان شاءالله مردم متدین و شجاع ما از زمینه سازان حکومت آقا امام زمان خواهند بود و همچنان در رکاب ولی فقیه زمان آماده هرگونه مجاهدت در راه اسلام با عوامل استکبار جهانی هستند.
سید موسی بلادیان گفت: استان خوزستان به خاطر منابع بسیار غنی نفت و گاز همواره مورد توجه استعمارگران غربی به خصوص آمریکا و انگلیس بوده است. در قرن گذشته بعد از کشف و استخراج نفت در مسجد سلیمان انگلیسیها بسیار کوشیدند تا با تحمیل فرهنگ غربی و محو آثار و ارزشهای اسلامی، استان زر خیز خوزستان را تحت نفوذ خود درآورند و حتی در جنگ اول جهانی به اشغال بخشهایی از این استان بپردازند اما علما و مراجع دینی با صدور حکم جهاد، حماسهها آفریدند و اشغالگران را وادار به عقب نشینی کردند.

وی افزود: اینکه میبینیم هرازچندگاهی چپاولگران گزینههای روی میزشان را مطرح میکنند، چیز تازهای نبوده و نیست ما از هنگام استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به این طرف همواره توحش دنیای غرب را دیدهایم به عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس با تجاوزات دشمنان، ارتش وسپاه و بسیجیان جان بر کف خوزستان حماسههایی بزرگ آفریدند که برای نسلهای آینده درس خوب زیستن و خوب بودن را به شایستگی ترسیم نمودهاند تا آنجا که امام راحل فرمودند: «مردم خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمودند». و نیز ولی امر مسلمین جهان امام خامنهای ملت ایران را از نظر ترویج تشیع وامدار خوزستان میدانند و در سفر سال ۱۳۷۵ فرمودند: «خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است».

دبیر خوزستان افزود: ترفند امروز استکبار و صهیونیسم جهانی دست ساختهای به نام داعش است که در منطقه به جان ملتهای مسلمان انداختهاند و نتیجه این فرزند نامشروع آنها جنایات بیحساب و همچنین تحریفات احکام دینی است تا بتوانند خیانتها و جنایات خود را توجیه نمایند.

وی همچنین یادآور شد: بخش مهمی از استان ما را براداران و خواهران عرب تشکیل میدهند ولی در گذشته دشمن در تلاش بود برخی از شخصیتهای عرب استان را به عنوان ابزار خود در دست بگیرد تا بدین وسیله بین مردم و رهبری و نظام اسلامی تفرقه ایجاد کند که بحمداله آگاهی و تعهد عزیزان عرب به اندازهای بالاست که موجب شد کید دشمنان به خودشان بازگردد. بنابراین مردم شرافتمند خوزستان با دفاع جانانه از اسلام و تشیع و رهبری انقلاب اسلامی، خیال خام دشمنان را به ناامیدی تبدیل کرده و خواهند کرد و ان شاءالله مردم متدین و شجاع ما از زمینه سازان حکومت آقا امام زمان خواهند بود و همچنان در رکاب ولی فقیه زمان آماده هرگونه مجاهدت در راه اسلام با عوامل استکبار جهانی هستند.

https://shoma-weekly.ir/3KvxAl