ورزش

غفلت موجب پشیمانی است

مهدی یکتا- اگر چه تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار گروهی، مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2014 را با تساوی دو بر دو برابر قطر پشت سرگذاشت اما این تساوی تا حدودی با شیرینی همراه بود. از یک سو بحرین گربه سیاه همیشگی ایران [به رغم تبانی با اندونزی] حذف شد و از سویی دیگر شاهد تولد یک ستاره دیگر در تیم ملی ایران بودیم.
اشکان دژاگه بازیکن بوندس لیگایی ما، که هر دو گل تیم ملی ایران را مقابل قطر به ثمر رساند و در پایان بازی و در هتل اوین در آغوش پدر اشک شوق ریخت و...
اما این همه ماجرا نبود. ناهماهنگی در نحوه انتقال بازیکن و مربیان تیم ملی پس از اتمام دیدار با قطر باعث شد تا ملی‌پوشان و مربیان با تاکسی و وسایل نقلیه دیگر به هتل اوین بروند و این مسأله با دلخوری و واکنش تند کارلوس کی روش همراه شد. البته با عنوان نکات بالا قصد آن نداریم که فوتبال کشورمان را پر از نقص و ایراد قلمداد کنیم ولی همانطور که از مصاحبه‌های کنایه‌آمیز کارلوس‌کی روش بعد از بازی با قطر پیداست کوتاهی در برنامه‌های تیم ملی و ناهماهنگی همیشگی می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای ورزش کشورمان در پی داشته باشد.
امروز فوتبال ما به دور نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کرده و شور و شوق فراوانی در میان مردم و اهالی فوتبال به وجود آمده است. حالا بر فدراسیون فوتبال و دست‌اندرکاران است که از این هدیه بزرگ و ملی‌پوشان شایسته کشورمان حراست کنند، نه اینکه سرمست از تساوی با قطر(!) و گلزنی یک بازیکن تازه ملی‌پوش شده کوچکترین وظایف خود را به فراموشی بسپارند و غافل شوند.
به هر حال تیم ملی ما به دور بعد صعود کرد تا در مصاف با حریفان تا بن دندان مسلح شده برای صعود به جام جهانی بجنگد در حالی که ... نمی‌خواهیم نفوس بد بزنیم اما کارلوس کی روش با ناراحتی ایران را به مقصد کشورش ترک کرد و امیدواریم مسئولین فوتبال و ورزش ما با دلگرمی بیشتری او را به ایران باز‌گردانند چرا که کوچکترین غفلت در مرحله بعد موجب پشیمانی خواهد بود.

 

https://shoma-weekly.ir/k1CRUh