شهرستانها

غفلت از جوانان استان‌، خطر فرهنگ غرب را جدی‌تر می‌کند

سالت اصلی ما در محیط‌هایی مثل دانشگاه‌ها، تاثیرگذاری بر رفتار جوان است که وقتی وارد محیط جدیدی می‌شوند باید اخلاق دینی و اجتماعی آنها نسبت‌به گذشته بهتر شده باشد نه اینکه قبل از ورود به دانشگاه نسبتا سالم و پس از ورود دچار امراض و معضلات روحی و اخلاقی شوند که تازه ما باید کارمان را آغاز کنیم که این جوان انحراف‌یافته را به اصلیت خود بازگردانیم و او را از منجلاب‌هایی چون اعتیاد و سایر انحرافات بیرون بکشیم.
رحیم جهانی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص پدیده بدحجابی در این استان یادآور شد: بد حجابی معضلی است که مضرات آن ابتدا متوجه خود شخص و خانوادهاش میشود و سپس در فضای جامعه ما رنگ و بویی بیگانهپسند پدید میآورد؛ لذا بخش امربهمعروف ما ماموریتی ویژه دارد که نتایج حاصل از آن نه فقط شامل استان بلکه شامل کشور اسلامیمان خواهد شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بهعنوان نمونه اخیرا روسریهایی وارد بازار شده است که در گوشهاش پرچم آمریکا نقش بسته و بهنوعی ترویج فرهنگ غربی آمریکایی است. این خود هشداری به مسئولین ذیربط چه امنیتی و چه نیروی انتظامی است. بنابراین با این اوصاف باید محلهایی برای رصد و گزارش چنین معضلاتی وجود داشته باشد. البته ما گاهی کیفیت و وضعیت رعایت حجاب در سازمانها و شهرستانها را به استحضار رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، آیتالله مجتهد شبستری میرسانیم.

جهانی اضافه کرد: البته نباید امر به معروف و نهی از منکر را فقط در مقوله حجاب و چادر بانوان خلاصه کنیم و موضوع دیگر اینکه بدحجابی هم فقط مربوط به بانوان نیست. امروزه آقایانی هستند که در اثر عدم تربیت مناسب و صحیح خانواده و همچنین جامعه و عدم برنامهریزی اصولی برای جوانان از طرف مسئولین ذیربط، وضعیت بیبند و باری دارند.

بنابراین رسالت اصلی ما در محیطهایی مثل دانشگاهها، تاثیرگذاری بر رفتار جوان است که وقتی وارد محیط جدیدی میشوند باید اخلاق دینی و اجتماعی آنها نسبتبه گذشته بهتر شده باشد نه اینکه قبل از ورود به دانشگاه نسبتا سالم و پس از ورود دچار امراض و معضلات روحی و اخلاقی شوند که تازه ما باید کارمان را آغاز کنیم که این جوان انحرافیافته را به اصلیت خود بازگردانیم و او را از منجلابهایی چون اعتیاد و سایر انحرافات بیرون بکشیم.

https://shoma-weekly.ir/FiREw7