ورزش

غروب نسل طلایی جودو

جودو با گذشته خویش تفاوت و فاصله دارد، البته این اتفاقی است که در همه رشته‌های ورزشی رخ می‌دهد. جودو هم دچار این مشکل شده است به نظرم نسل طلایی هر چند سال یکبار طلوع می‌کند و جودو هم منتظر چنین روزی خواهد بود.
محمود میران- جودو ایران روزهای حساسی را میگذراند که توجه مسئولین را میطلبد.

تیم ملی جودو امروز با حضور جوانان و کم تجربهها در میدانهای بینالمللی نیاز به سرمایهگذاری لازم دارد تا با حضور در اردو و مسابقات مهم بینالمللی آبدیده شوند. در این راه مهمترین کار تأمین بودجه است. ما راهی جز حضور فعال تر برای رسیدن به روزهای خوب نداریم. تیم ملی باید دائماً در اردو باشد و جودوکاران بدون دغدغههای مالی همه هوش و حواس خود را به تمرینات معطوف کنند.

با تعیین سرمربی تازه، جودو ثبات بیشتری به خود خواهد گرفت. مسعود حاجی آخوندزاده مدتهاست که در کنار این تیم بوده و شناخت خوبی از نفرات دارد. اکنون با تفویض کلیه اختیارات به او، آخوندزاده میتواند با برنامهریزی لازم تیم را به سوی موفقیت رهنمون سازد برای او آرزوی موفقیت داریم.

جودو با گذشته خویش تفاوت و فاصله دارد، البته این اتفاقی است که در همه رشتههای ورزشی رخ میدهد. جودو هم دچار این مشکل شده است به نظرم نسل طلایی هر چند سال یکبار طلوع میکند و جودو هم منتظر چنین روزی خواهد بود.

 این تنها مشکل جودو برای پیشرفت نیست. از سوی دیگر ما تغییر قوانین را داشتیم. ما باید این تغییر قوانین و رفتن به سوی سبک سنتی ژاپنی را از پایه به جودوکاران بیاموزیم، این کار نیاز به زمان دارد و ما باید در این باره صبور باشیم. با مشکلات بودجهای که گریبان ورزش را گرفته است ما کار دشواری داریم.

جودوی دنیا اکنون به شرایطی پویا به مسیر خود میرود و ما شاید اجازه بدهیم فاصله بیشتری با کشورهای پیشرفته بگیریم.

https://shoma-weekly.ir/9FnXom