شهرستانها

غرب اقدام اعتمادساز متقابل انجام دهد

نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با بیان اینکه اگر مذاکرات ایران و 1+5 بخواهد دستاورد و خروجی داشته باشد باید طرف مقابل یک گام به جلو بردارد، گفت‌: با توجه به اینکه ایران گام‌‌های خوبی در راستای اعتمادسازی برداشته، طرف مقابل نیز باید اقدامات اعتمادسازی انجام دهد.

نادر مقدسی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک با بیان اینکه اگر مذاکرات ایران و 1+5 بخواهد دستاورد و خروجی داشته باشد باید طرف مقابل یک گام به جلو بردارد، گفت: با توجه به اینکه ایران گام‌‌های خوبی در راستای اعتمادسازی برداشته، طرف مقابل نیز باید اقدامات اعتمادسازی انجام دهد.

 نادر مقدسی با اشاره به پیشنهاد اخیر غربیها برای مذاکرات آلماتی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق قانونی و مشروع خودش پافشاری کرده و میکند و در استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای این موضع ثابت ایران است که بر حق و حقوق قانونی خود پافشاری کند. وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره بر ادامه مذاکرات براساس حفظ منافع و حقوق ملت ایران در چهارچوب مقررات بینالمللی بهویژه در موضوع هستهای است. وی افزود: برخی علائم نشان میدهد که غرب همچنان رویکرد فشار و مذاکره متقابل را دنبال میکند. در عین حال تیم مذاکره کننده میبایست با امیدواری مذاکرات آلماتی را دنبال کند.

وی با اشاره به تأخیر ارائه لایحه بودجه به مجلس جهت تصویب طی سالهای گذشته اظهار داشت: ما تأخیر بودجه را طی سالهای گذشته داشتهایم و امسال نیز لایحه بودجه در موعد مقرر به مجلس ارائه نشد. مقدسی گفت: طبیعتاً این تأخیر مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور بهوجود میآورد و لذا دولت بایستی به موقع بودجه را به مجلس ارائه بدهد تا نمایندگان فرصت مطالعه و بررسی آن را داشته باشند. دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی افزود: ارائه بودجه در اسفند ماه کار درستی نیست و فرصت کار کارشناسی را از مجلس میگیرد و کشور را دچار مشکل میکند.

مقدسی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر ضرورت وحدت بین اصولگرایان تأکید کرد و گفت‌: با توجه به شرایط موجود بهتر است که گروه‌های مختلف موجود در جریان اصولگرایی با یکدیگر ائتلاف کنند و با همفکری و مشورت یک نفر را به عنوان کاندیدا به مردم معرفی نمایند. وی افزود‌: ضروری است همه اصولگرایان از کاندیدای واحد حمایت کنند و برای پیروزی او تلاش نمایند. حزب موتلفه اسلامی نیز در همین راستا حرکت می‌کند و تا به امروز به‌صورت مستقل هیچ گزینه‌ای را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مطرح نکرده است زیرا این حزب بارها نشان داده به دنبال سهم خواهی نیست.


https://shoma-weekly.ir/xxo9zu