ورزش

عکس استقلال روی جام یازدهم

شاهین تهرانی
یکشنبه‌ای که گذشت یعنی 25 دی ماه؛ دو تیم استقلال صدرنشین تهران و تیم ته جدولی مس کرمان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند ولی با وجود تمام پیش بینی ها تیم استقلال بازی را به حریف خود واگذار کرد لکن علی رغم این شکست شاگردان پرویز مظلومی نشان دادند که در فصل جاری خیلی برای قهرمانی جدی هستند. بهتر است، بگوییم کمتر دیده شده که آبی‌پوشان این چنین برای کسب قهرمانی بی تاب و جدی باشند. در لیگ یازدهم استقلال تهران را متفاوت با سالهای قبل دیدیم. تیمی پر اشتها که به رقیب سنتی خود هم رحم نمی‌کند و در لیگ برتر و جام حذفی پرسپولیس را از پیش روی خود برداشت و قادر به خلق نتایجی است که نشان از شایستگی فراوان این تیم برای کسب قهرمانی دارد.
البته این شتاب و بی قراری با بی دقتی و سهل‌انگاری همراه نبود و آبی‌پوشان استقلال در طول فصل با فوتبال تهاجمی خود لرزه بر اندام حریفان می‌انداختند. از سویی دیگر درون دروازه استقلال سنگربانی به نام «سید مهدی رحمتی» حضور دارد که خیال آبی پوشان و سرمربی این تیم را از هر حیث راحت کرده و در مواقع حساس و فشار حریفان فرشته نجات تیمش می‌شود. به هر شکل این طور که از قرائن پیداست عکس استقلال روی جام یازدهم افتاد، اما نمی‌توان از کنار برخی از مشکلات این تیم بی تفاوت گذشت. فراموش نباید کرد که استقلالی‌ها با کمبودهایی در خط دفاع مواجه هستند و چنان که به تقویت آن نپردازند، ممکن است به مشکلات بزرگی در ادامه این مسابقات و رقابتهای جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بر خورد نمایند!
ضمن آنکه پرویز مظلومی سرمربی استقلال هنوز نتوانسته جانشینان قابل قبولی برای سید مهدی رحمتی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و... پیدا کند! و هر گاه خدای نخواسته یکی از آنان به هر دلیلی مصدوم شوند و یا استقلال آنان را در اختیار نداشته باشد، با چالشی جدی مواجه می‌شود! به نظر می‌رسد، سرمربی استقلال برای این پست‌ها نیز باید فکری عاجل داشته باشد.
همچنین با پیوستن «فرهاد مجیدی» کاپیتان استقلال به تیم الغرافه قطر این تیم در خط حمله با مشکل روبرو خواهد شد، زیرا فرهاد مجیدی یکی از ارکان قهرمانی نیم فصل لیگ یازدهم استقلال بوده است و جدایی وی از این تیم هرگز نمی‌تواند به نفع آبی‌ها باشد. به امید موفقیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا.

https://shoma-weekly.ir/IltGdW