اقتصاد

عملکرد ضعیف دولت منجر به از دست رفتن اعتماد مردمی شده است

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف گفت: دولت تدبیر و امید وعده و شعارهای بسیاری را داده و در این هشت نه‌تنها اکثر شعارهای دولت تحقق پیدا نکرده، بلکه برعکس این شعارها انجام شده؛ بنابراین اعتماد مردم از این دولت سلب شده است و دیگر مردم حرف‌ها و وعده و عیدهای دولت را ملاک رفتار خود قرار نخواهند داد.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف گفت: وقتی قیمت دلار افزایش می‌یابد قیمت کالاها چند برابر می‌شود، اما وقتی قیمت دلار می‌شکند به سختی شاهد شکست قیمت کالاها هستیم.

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید وعده و شعارهای بسیاری را داده و در این هشت نه‌تنها اکثر شعارهای دولت تحقق پیدا نکرده، بلکه برعکس این شعارها انجام شده؛ بنابراین اعتماد مردم از این دولت سلب شده است و دیگر مردم حرف‌ها و وعده و عیدهای دولت را ملاک رفتار خود قرار نخواهند داد.

وی با بیان این‌که وقتی قیمت دلار افزایش می‌یابد قیمت کالاها چند برابر می‌شود، اما وقتی قیمت دلار کاهش می‌یابد به سختی شاهد کاهش قیمت کالاها هستیم، گفت: دولت متهم ردیف اول افزایش قیمت دلار و به تبع آن متهم ردیف اول افزایش قیمت کالاهاست؛ بنابراین عملکرد ضعیف دولت و شعارهای پوچ و نافرجام دولت تدبیر و امید به از دست رفتن اعتماد مردمی منجر شده است و تا زمانی که ثبات به اقتصاد کشور بازنگردد، نمی‌توان انتظار احیای دوباره اعتماد عمومی را داشت.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف عنوان کرد: این‌که دولت مبنای بودجه سال آینده را براساس دلار ۱۵ هزار تومانی بسته است، دقیقاً غیرواقعی و به دور از واقعیت‌های موجود است و اگر براین اساس بودجه هم به تصویب برسد، یک بودجه غیرواقعی و غیرقابل استناد است.

کریمی اصفانی ادامه داد: در این هشت سال گذشته تمام لوایح بودجه‌ای که نوشته شده، قیمت واقعی دلار و میزان واقعی صادرات نفت در آن لحاظ نشده است؛ بنابراین از مجلس انتظار می‌رود که اجازه ندهد لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این شکل تصویب شود و حتماً اصلاحات اساسی را در بودجه لحاظ کند.

وی با بیان این مطلب که بی‌اعتمادی مردم به دولت روحانی ممکن است بی‌اعتمادی نسبت به دولت آینده را در پی داشته باشد، گفت: اگر روال دولت این چنین ادامه پیدا کتد، احتمالاً به مشارکت مردمی هم آسیب وارد شود؛ بنابراین ضروری است دولت به‌گونه‌ای رفتار کند که مردم باور کنند دولت نگاهی به بیرون از کشور ندارد و می‌خواهد با امکانات و توانمندی داخلی کشور را اداره کند و دیگر به دنبال شعار نیست و مسیر صداقت را در پیش گرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که رئیس قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید با سایر رؤسای قوا همکاری سازنده داشته باشد تا مردم با مشاهده چنین وحدت رویه‌ای احساس آرامش کنند.

کریمی اصفهانی تأکید کرد: اگر دولت تغییر در رویه مدیریتی خود اعمال نکند در کنار دلسردی مردم شاهد امیدواری دشمن برای دخالت در امور داخلی کشور خواهیم بود.

به گفته او؛ کار دولت آینده بسیار سخت و دشوار است و باید اشتباهاتی را جبرانی کند که از دولت تدبیروامید برای او به یادگار مانده است.

https://shoma-weekly.ir/YZ1fpV