اقتصاد

عملکرد دولت سبب شده تولید، صادرات و واردات کاهش یابد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رکود تورمی سنگینی فضای اقتصادی کشور را دربرگرفته و متاسفانه تمام جوانب اقتصادی و تجاری را تحت الشعاع خود قرار داده است.
اسدالله عسگراولادی درباره دلایل کاهش نرخ تورم در کشور با تاکید بر این که این موضوع باعث لطمه به صادرات کشور شده است، خاطر نشان کرد: رکود تورمی سنگینی فضای اقتصادی کشور را دربرگرفته و متاسفانه تمام جوانب اقتصادی و تجاری را تحت الشعاع خود قرار داده است.

عسگراولادی با بیان این که این رکود تورمی کسادی مزمن در اقتصاد ایران به وجود آورده است،تصریح کرد: همین موضوع موجب شده است که فعالیت های اقتصادی اعم از تولید، صادرات و واردات کاهش یابد.

وی با تاکید بر این که انگیزه کار اقتصادی نباید در کشور از بین برود، گفت: از سوی دیگر دولت به اندازه کافی ارز برای کار اقتصادی به خصوص در بخش صادرات اختصاص نمی‌دهد و عمده ارز دولت صرف واردات کالاهای اساسی می شود.

رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به این که قیمت تمام شده کالاهای صادراتی در کشور به دلیل کاهش نرخ ارز به شدت افزایش یافته است، بیان کرد: همین موضوع باعث شده است که صادرات در کشور مرقون به صرفه نباشد و با این روند صادرات کشور به هدف گذاری خود تا پایان سال نخواهد رسید.

به گفته عسگراولادی با روند کاهشی که نرخ ارز در پیش گرفته است صادرات در کشور کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود رفته رفته بازارهای هدف را از دست بدهیم. همانطور که در حال حاضر بازارهای صادراتی خشکبار رفته رفته در اختیار امریکا قرار می گیرد.

منبع:ایسنا

https://shoma-weekly.ir/iSz0cL