شهرستانها

عملکرد دولت در استان قزوین وجه مثبت غالبی ندارد

رشد 4/4درصدی مهار تورم که توسط رئیس جمهوری اعلام شده، صرفا برمبنای فروش نفت بوده که نمی‌تواند زیبنده باشد، و ازطرفی هم برجام به مدت 2سال چشم‌ها را به خود خیره کرد، ولی هنوز درعمل چیزی از آن عاید ملت ایران نشده است که این مسئله هم، یکی از ویژگی‌های منفی دولت یازدهم به شمار می‌رود.
محمدحسین شفیعیها در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: متأسفانه عملکرد دولت در استان قزوین وجه مثبت غالبی ندارد و این موضوع از تغییر مدیریت ارشد استان آغاز شد و علی رغم آنکه عملکرد استاندار قبل که منصوب خود دولت بود، به گواهی بخشهای مختلف دولت مثبت بود؛ ولی به دلیل دخالتهای زیادهخواهانه برخی افراد قدرت طلب و نیز عدم تمکین استاندار قبل از آنان، دولت در یک عمل بیتدبیرانه مدیر منصوب خود را عزل کرد البته نه از آن جهت که عزل و نصب حق اوست بلکه نشان داد در برابر فشارها تسلیم میشود.

وی افزود: در طرحهای مربوط به اقتصاد مقاومتی هم چیزی حدود 40 میلیارد تومان قرار است در استان اجرا شود که میتواند شاخصی برای اقدام و عمل دولت باشد که هنوز به وضعیت نهایی نرسیده است.

شفیعیها وضعیت فرهنگ استان را مورد نقد قرار داد و خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ استان در دولت یازدهم به شدت ضعیف و منفعل است و آن هم دلیلش اصرار وزارت فرهنگ و ارشاد بر انتصاب مدیری ناتوان و نالایق است که موجب شکست سیاستهای فرهنگی دولت ظرف یک سال شده و برکناری آن مدیر و گرفتاری استانداری در فشارهای بیرونی و عدم استقلال رای در مدیریت استان مشهود است.

دبیر حزب مؤتلفه استان اظهارداشت: در مجموع موفقیت دولت در استان درخشان و قابل توجه نبوده است و بی ربط با وضعیت کلان دولت نیست که همه چیز را به برجام موکول کرده و عملا کشور را به تعطیلی کشانده است و برجام نیز علیرغم اصرار تبلیغاتی رئیسجمهور مبنی بر اینکه اگر در این سه سال فقط برجام را به انجام رسانیدهایم موفقیت بزرگی بوده است، دستاورد ملموس و محسوسی برای کشور و مردم نداشته است و این وضعیت تأثیرات خود را در استان هم به جا گذاشته است.

شفیعیها گفت: مهمترین دستاورد دولت یازدهم در این مدت، ایجاد آرامش در فضای اجتماعی است، اما کار این دولت برای باقیماندن در صحنه سخت است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی هم کنترل خوبی بر تورم صورت گرفته، ولی نیازمند استمرار است و اگر دولت میخواهد موفقیتهای خود را به اتمام برساند، باید تدابیر بهتری بیندیشد.»

این فعال سیاسی تأکید کرد: عدم تحقق وعدهها ازسوی دولت بسیار مشهود است، چراکه رکود همچنان وجود داشته و اشتغال یکی از معضلات اساسی جامعه ما درحالحاضر است و بهبود این وضعیت میتواند به موفقیت دولت بینجامد و ورق را برای دولت دکتر روحانی برگرداند.
شفیعی
ها با اشاره به این نکته که دولت برخلاف شعار خود مبنیبر تدبیروامید، ضعف شدیدی در این بخش داشته و امید مردم تقویت نشده است، خاطرنشان میکند: مسائل و مشکلات جدی مردم همچنان به قوت خود باقی است و حتی پررنگتر هم شده است.

وی همچنین اظهار داشت: رشد 4/4درصدی مهار تورم که توسط رئیس جمهوری اعلام شده، صرفا برمبنای فروش نفت بوده که نمیتواند زیبنده باشد، و ازطرفی هم برجام به مدت 2سال چشمها را به خود خیره کرد، ولی هنوز درعمل چیزی از آن عاید ملت ایران نشده است که این مسئله هم، یکی از ویژگیهای منفی دولت یازدهم به شمار میرود.
دبیر استان قزوین حزب مؤتلفه اسلامی، درمورد احتمال حضور دولت فعلی در چهارسال آینده گفت: هنوز زود است که در این رابطه قضاوت کنیم، ولی در سه ماهه پایانی سال می
توان بهضرسقاطع دراینخصوص اظهارنظر کرد؛ گرچه احتمال استمرار دولت تدبیر و امید بسیار کم است، ولی درنهایت همه چیز به عملکرد این دولت در آینده بستگی دارد. اگر دولت خواهان تداوم حضور خود باشد، باید 80درصد وعدههای عملینشده خود را در مدتزمان باقیمانده عملی کند.

https://shoma-weekly.ir/XyRFE4