شهرستانها

علمای اسلام به نقش تاریخی خود عمل کنند

بدون شک خاورمیانه و جهان اسلام به لحاظ تاریخی و فرهنگی در موقعیت خاصی قرار گرفته اند.در چنین برهه ای «ترسیم مختصاتی که جهان اسلام در آن قرار دارد» و «نقشه راهی که بر اساس آن بتوان به حرکت رو به جلوی ملتهای مسلمان ادامه داد» یک الزام محسوب می شود. سخنان جامع و راه گشای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس جهانی علمای امت و بیداری اسلامی تأمین کننده و برطرف کننده این دو الزام است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی این حزب در اراک آگاهی و هوشیاری علمای جهان اسلام در قبال مسائل جاری جهان را امری حیاتی و ضروری دانست و گفت:مقام معظم رهبری در کنفرانس علمای اسلام و بیداری اسلامی به خوبی پرده از اهداف پلید دشمنان در منطقه و جهان اسلام برداشتند و چهره و اهداف تجاوزکاران آنها را تشریح کردند.

نادر مقدسی افزود:با توجه به جایگاه مهم علمای اسلامی لازم است در قبال مسائل منطقه ای و جهانی با جدیت بیشتری وارد عمل شوند و به نقش تاریخی خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک خاورمیانه و جهان اسلام به لحاظ تاریخی و فرهنگی در موقعیت خاصی قرار گرفته اند.در چنین برهه ای «ترسیم مختصاتی که جهان اسلام در آن قرار دارد» و «نقشه راهی که بر اساس آن بتوان به حرکت رو به جلوی ملتهای مسلمان ادامه داد» یک الزام محسوب می شود. سخنان جامع و راه گشای  رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس جهانی علمای امت و بیداری اسلامی تأمین کننده و برطرف کننده این دو الزام است.

دبیرحزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با تعدد کاندیدا ها روبه رو هستیم گفت:تعدد کاندیداهای اصولگرا برای این جریان مفید نیست و به شکسته شدن آرا می انجامد و مانع از انتخاب رئیس جمهوری با حداکثر آرا خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کاندیداها در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند،گفت:کسانی که برای انتخابات ریاستجمهوری نامزد شده اند باید این مسئله را مدنظر داشته باشند که آیا میتوانند این مسئولیت سنگین و خطیر را به انجام برسانند. اینکه هر روز از هر گوشهای کسی اعلام کاندیداتوری کند، در شأن ملت و مقام ریاستجمهوری نیست.

وی در پایان افزود:ان شاءالله که این انتخابات هم به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی با حضور گسترده مردم با یک رقابت جدی و فضایی که مردم بتوانند تصمیم صحیح بگیرند برگزار خواهد شد و به امید خداوند و توسل به ائمه، شخصی این مسئولیت را برعهده بگیرد که بتواند یار و یاور مردم، انقلاب اسلامی، رهبری، جمهوری اسلامی و مسلمین باشد.

 

https://shoma-weekly.ir/LJiT75