ورزش

علل قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان در آسیا

وقتی بر اساس تحقیقات فهمیدم حدوداً بین 28 تا 32 نفر صغر سنی دارند، علی‌رغم بسیاری از مخالفتها آنها را حذف کردیم. دلیل این کار هم این بود که نباید حق‌کشی می‌شد و حق کسی را نادیده گرفت و به فرد دیگری داد.
ایرج مظفری- برای موفقیت تیم نوجوانان زیر17 سال در نهمین دوره مسابقات آسیایی، تلاش گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم و به همین منظور طرحی را به فدراسیون والیبال ارائه کردیم و مسئولین فدراسیون والیبال هم طرح ما را پذیرفتند. طرح ما این بود که بنده به اتفاق چند تن از ملی پوشان و تعدادی از استخوان خرد کرده‌های والیبال در سراسر کشور پخش شدیم و 20 استان و شهرستان را از نزدیک مورد ملاحظه قرار دادیم که توانستیم حدوداً کار 1400 والیبالیست نوجوان را مشاهده کنیم و از بین آنان حدود480 نفر انتخاب شدند که به تهران دعوت شدند و از بین آنان سه تیم الف و ب و ج انتخاب شدند. تیم «الف» همان تیمی بود که قهرمان مسابقات نوجوانان زیر 17 سال آسیا شدند و تیم «ج» آن تیمی است که در سال 2014 می‌تواند برای ایران شگفتی‌ساز شود و نفرات تیم «ب» بازیکنانی هستند که از بین ضعیف‌های تیم «الف» و افراد قوی تیم «ج» انتخاب می‌شوند.
چون معتقد به سالم کار کردن بودم، وقتی بر اساس تحقیقات فهمیدم حدوداً بین 28 تا 32 نفر صغر سنی دارند، علی‌رغم بسیاری از مخالفتها آنها را حذف کردیم. دلیل این کار هم این بود که نباید حق‌کشی می‌شد و حق کسی را نادیده گرفت و به فرد دیگری داد. به هر حال بازیکنانی انتخاب شدند که از لحاظ قد، فرم بدنشان و آینده‌دار بودن در شرایط مناسبی قرار داشتند. از لحاظ سطح مسابقات رقابت بسیار نزدیک بود و نزدیک بودن رقابت‌ها نشان داد که همه کشورها در والیبال کار کرده بودند. ما در گذشته پنج بار قهرمان شده بودیم و این بار ششمین دفعه بود که قهرمان شدیم. در مجموع باور دارم که کار و تلاش همکارانم و توکل به خداوند باعث شد تا تیم نوجوانان زیر 17 سال قهرمان آسیا شود.

*سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان

https://shoma-weekly.ir/dUGsYI