شهرستانها

عقلای آمریکایی سهمی از قدرت در این کشور ندارند

دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت : مذاکره با آمریکا تا قبل از تحقق خواسته های جمهوری اسلامی ایران ، غیر منطقی است.
محمدحسین شفیعی ها در گفتگو با خبرنگار «شما» افزود : مذاکرات منطقی و پیش رونده با آمریکا پیش فرض هایی دارد و تا زمانیکه آنهامحقق نشوند خوش بینی نسبت به آن بیهوده و ساده انگارانه است . لذا تنها راه این است که آمریکا  از خوی برتری جویی ونگاه ارباب و رعیتی نسبت به دنیا  و  همینطور نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بردارد. مادامی که او خود را صاحب حق یک طرفه می پندارد، نمی توان انتظاریک  مذاکره پایاپای و برد  برد  را  داشت. 

وی در ادامه گفت:: آمریکا باید قبول کند که وضعیت روابط بین الملل همانند قرن گذشته نیست  و به  دلیل وقوع حوادث مختلف ازجمله پدیده دگرگون کننده انقلاب اسلامی مناسبات جدیدی شکل گرفته است که اگرمذاکره ای هست ولو یک طرف امریکا ، بایدکه مبتنی برشرایط جدید با یکدیگر پای میز مذاکرات گفتگوکنند و زمان سیاست چماق و هویج دیگر به سرآمده است .

شفیعی ها افزود: آمریکا باید منابع اطلاعاتی خود را اصلاح کند. تازمانیکه منافقین و به ویژه رژیم صهیونیستی تنها منبع مورد اطمینان آمریکا محسوب می شود وآنان هم با لابی های ریز ودرشت خود درتار و پود نظام تصمیم گیر سیاسی آمریکا نفوذ دارند، نمی توان رفتار عاقلانه ای را ازآمریکا در مذاکرات انتظارداشت آنچه در میان مسولان آمریکایی مشاهده می شود تاثیر پذیری شدید ازالقائات عناصررژیم صهیونیستی است .البته رگه هایی ازروشن بینی و واقع نگری را هم درلایه هایی ازسیاست ورزان آمریکایی می توان حس کرد که هنوز به آن میزان از قدرت نفوذ نرسیده اند تا تاثیرگذار در تصمیمات مقامات کاخ سفید باشند، امیدواریم با رشد این طیف از صاحبان خرد شاهد کنترل سیاست های هوس آلود آمریکایی باشیم و در نقطه مقابل از آمریکا تصویری مبتنی برعقلانیت ومردم گرایی و احترام متقابل مشاهده کنیم.

دبیر استان قزوین در خاتمه گفت: مقام معظم رهبری در طی سال جاری چند بار تاکید فرمودند که من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم و این سخن یقینا برمبنای حکمت و عقلانیت است که ازسوی یک انقلابی استراتژیست عرضه می شود و باید عمیقانه به آن فکرکرد. بدیهی است سیاست دولت یازدهم در این خصوص باید مبتنی بر چنین راهبردی باشد و از موضع عزت  و حکمت ومصلحت عمل کند.

https://shoma-weekly.ir/3li5iB