شهرستانها

عفاف زدایی مقدمه تشکیل جاهلیت مدرن است

محمود الفت گفت: من از معترضین نسبت به قوانین حجاب و عفاف تعجب می کنم چرا که حجاب به معنای پوشش در ادیان جایگاه خاصی دارد، چون حجاب و پوشش به‌طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعه نهاده شده است.
محمود الفت گفت: من از معترضین نسبت به قوانین حجاب و عفاف تعجب می کنم چرا که حجاب به معنای پوشش در ادیان جایگاه خاصی دارد، چون حجاب و پوشش بهطور طبیعی در فطرت زنان به ودیعه نهاده شده است.

وی در ادامه افزود: غرب در شکل استعمار نو برای استعمار و استثمار ملتها بهدنبال همسان سازی فرهنگ و یکسان سازی افکار جهانی، در جهت ترویج فرهنگ غربی است، این یعنی ارزشگذاری به مادیات و نفی ارزشهای معنوی و به عبارتی دیگر به دنبال لذت جویی از زن و استفاده ابزاری از او در دوران جاهلیت مدرن است پس مخالفت بعضی ها یا از روی نا آگاهی و یا به منظور  غرضورزی است .

الفت تأکید کرد: کسانی که ناآگاهند باید به آنها تفهیم شود که دشمن با هدف عفت زدایی و انحطاط اخلاقی، جامعه ایرانی را هدف قرار داده است که این تفهیم بر عهده متولیان فرهنگ کشور است و البته باید از برخوردهای سلیقه ای و خشن خودداری نموده و سعی در آموزش و ارشاد باشد و دیگر اینکه اجرای قوانین نباید مقطعی باشد.

دبیر حزب موتلفه استان همدان در مورد علل رواج  بدحجابی افزود: از جمله عواملی که موجب گسترش بی حجابی شده است عبارتند از، دنیا گرایی، غرب گرایی، تجمل گرایی ، جایگزینی ارزشهای مادی بهجای معنوی  و کم کاری رسانه ها اعم از تصویری، شنیداری، نوشتاری و همچنین هنر.
به گفته الفت ترویج پلورالیسم و گسترش عرفان های کاذب و مسلک های استعماری نیز بی
تأثیر نبوده و راههای برون رفت از این معضلات عبارتند از: انتشار معارف غنی اهل بیت (ع)، تقویت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، رایج شدن تذکر لسانی، توجه به خانواده ها.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: متأسفانه برخی دولتهای گذشته برای فرهنگ خانوادهها کوتاهی کردهاند لذا یکی از نتایج آن افزایش آمار طلاق می باشد که ما در استان همدان شاهد رشد 15درصدی  طلاق هستیم.
بنا بر نظر دبیر موتلفه همدان از دیگر عوامل گسترش دامنه بی بندوباری، افزایش فاصله میان والدین و فرزندان است بنابراین برای حفظ کانون خانواده هم، عفاف و حجاب لازم است و حجاب باید از خانواده شروع شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضایی و امنیتی کشور گفت: قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب در 13 دی 84 به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده که رئیس آن شورا، شخص  رئیس جمهور است و  رؤسای قوای مقننه و قضائیه هم از دیگر اعضای آن هستند که برای هریک از آنها شرح وظایفی تعریف شده است که باید مطابق آن عمل شود.
الفت در خاتمه خاطرنشان کرد، مردم ما به
عنوان یک مطالبه به حق و انسانی خواستار اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب از طرف دستگاههای مربوطه می باشند، لذا مسئولین مربوطه اگر به موقع و بجا عمل نمایند، دشمن نخواهد توانست خلأ موجود را توسط پازل های خود پر کند.

https://shoma-weekly.ir/xfthy2