شهرستانها

عطر مهرگاهی چهارمحال و بختیاری

حضرت آقا در ساخت مراکز بهداشتی و نیز ساخت حمام در مناطق محروم تاکید داشتند و از مسئولین وقت خواستند تا به موضوع آبرسانی این استان توجه ویژه بشود که البته بخش قابل توجه آنها پیگیری شده است و امید داریم مابقی آن هم در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد.
مراد کاظمی- یاد روزهای حضور پر برکت مقام معظم رهبری در بین مردم ولایت مدار و متدین استان بی گمان  ذائقه ها را بی اختیار حلاوت می بخشد. در 15 مهر ماه سال 1371 حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با استقبال گرم عاشقان ولایت و مردم خون گرم و میهمان نواز این خطه وارد شهرکرد شدند.

به خاطر داریم که هم استانی های عزیز از چند روز قبل که خبر حضور  رهبر گرانقدر را شنیدند با شور و شوق وصف ناپذیری مشغول آذین بندی و چراغانی معابر و اماکن عمومی شدند و با نصب پوستر و برافراشتن صدها پرچم جمهوری اسلامی، چهره شهر را برای پذیرش یک میهمان آسمانی مهیا کردند و چشم به راه و در انتظار تشریف فرمایی مقتدای خود، لحظه شماری می کردند تا اینکه بالاخره روز موعود فرا رسید و توفیق دیدار ولی امر مسلمین جهان حاصل شد.

همه ما شاهد بودیم که چگونه مردم با اشک شوق اتومبیل حامل امام خامنه ای را گل باران کرده و با پخش نقل و شیرینی از معظم له استقبال و عشق خود را ابراز می داشتند با یقین عرض می کنم با این جملات قادر نیستیم شور و هیجان وصف ناشدنی آن روز را به تصویر بکشیم.  شعارهای خاطره انگیزی در آن روز به عنوان خوشامدگویی سر داده  می شد از جمله : «دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» «قدوم پاک رهبر به شهر ما مبارک».

اولین و شاید مهمترین برنامه سفر دیدار عمومی با مردم استان و حضور آقا در اجتماع باشکوه مردم در استودیوم ورزشی انقلاب شهرکرد بود،  ایشان در بیانات خود به حضور موثر جوانان رزمنده این خطه در جبهه های دفاع مقدس در قالب تیپ مستقل قمربنی هاشم (ع) و مشارکت سایر مردم در پشت جبهه اشاره داشتند.  به ویژه سخن ماندگار معظم له که پس از 21 سال هنوز زینت بخش در و دیوار و معابر می باشد که فرمودند: «من فراموش نمی کنم سال ها پیش از این، قبل از آنکه بدانم سامان کجاست نام عمان سامانی و دهقان سامانی را به عنوان دو شاعر، می دانستم و شعر آنها را می شناختم. اینها یک نمونه است».

برنامه دیگر قابل توجه مراسم ملاقات حضوری و چهره به چهره در محل دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهرکرد بود که به مدت 4 ساعت ادامه داشت و دیدار کنندگان مسائل و مشکلات خود را نیز مطرح می کردند.

سومین برنامه با اهمیت اعزام چهار هیئت به سرپرستی حضرات آیات، امینی، انواری، رسولی محلاتی و غیوری بود که به نمایندگی از مقام معظم رهبری به نقاط مختلف استان عزیمت نموده و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و بررسی می نمودند.

چهارمین برنامه سفر معظم له به روستای «لبد بازفت» از مناطق عشایری و محروم استان بود که نقطه عطفی در سفر ایشان می باشد و از نزدیک با محرومیت ها و محدودیت ها آشنا شدند و دستورات لازم را برای محرومیت زدایی و خدمات رسانی بیشتر صادر فرمودند.

استان ما در بخش عشایری کمبودهای زیادی داشت و در برخی از شهرها از نظر جاده سازی و برق رسانی مردم با مشکلاتی مواجه بودند که به مرور به آنها رسیدگی شد. حضرت آقا در ساخت مراکز بهداشتی و نیز ساخت حمام در مناطق محروم تاکید داشتند و از مسئولین وقت خواستند تا به موضوع آبرسانی این استان توجه ویژه بشود که البته بخش قابل توجه آنها پیگیری شده است و امید داریم مابقی آن هم در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد. 

* دبیر استان چهار محال و بختیاری

 


https://shoma-weekly.ir/l3SIDq