شهرستانها

عشق از معشوق اول سر زند

در جلسه با شکوه و با عظمت بیستم مهرماه بیانتان این بود که «از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ معنا تعداد عظیم معلمان ، اساتید و نخبگان چشم را پر می کند ، دل را شاد می کند» و از «سخنان سنجیده، حرفه ای و کاملا کارشناسی» آنان لذت بردیم.
علی احمدنیا- هنوز صدای پر طنین وروح نواز رهبری معظم انقلاب در وصف مردم این منطقه که «غیورند , دیندارند , مرزبانند , سرزنده و با نشاط و شجاعند» در فضای عطر اگین حضورشان در شهر طنین انداز است.

آقا جان به یاد خواهیم داشت که سفارشمان کردی که «عزم راسخ، امید،کار و تلاش پیگیر، آمادگی و هوشیاری و برنامه ریزی، صبر ومقاومت» کلید واژه های پیشرفت است که در «منطق انقلاب و اسلام» و با «هدف متعالی پیشرفت همه جانبه کشور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر معنویت و بندگی خداوند منجر به حیات طیبه خواهد شد.

 از یاد نرود که فرمود «آمادگی و هوشیاری، دانشوری و ایستادگی با تکیه بر توانایی ها ونیروی سازنده درونی و پرهیز از تقلید گرایی رمز طلایی عبور از «پیچ های تاریخی» کنونی است.

رهبرا فرمودی «روحیه استقلال، روحیه قدر خود شناختن، روحیه عدم تسلیم که به برکت اسلام و قرآن در ملت بوجود آمده است» دشمنان ملت را عصبانی کرده است . تحریم های غیر منطقی و در واقع وحشیانه را جنگ با ملت تلقی نموده و فرمودی ، اگر ملت ایران از انرژی هسته ای هم صرفنظر کند تحریم ها برداشته نخواهد شد لذا دروغ می گویند.

در جلسه با شکوه و با عظمت  بیستم مهرماه بیانتان این بود که «از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ معنا تعداد عظیم معلمان ، اساتید و نخبگان  چشم را پر می کند ، دل را شاد می کند» و از «سخنان سنجیده، حرفه ای و کاملا کارشناسی» آنان لذت بردیم.

از استعداد خیزی منطقه ام گفتی و از روحانیون معزز و از شخصیت علمی آقا میرزا حسن بجنوردی که «همراهی عملیات با معنویات و اخلاق را داشتند»، از حاج میرزا احمد بجنوردی مرتضوی «روحانی متصرف قدرتمند، مردمی با نفوذ در سرتاسر این منطقه»، از شیخ حسین کرد، و از هم مباحثه های دوران طلبگی شان، شهیدان روحانی آشیخ قاسم صادقی گرومه ای و شیخ طیبی اسفراینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بالاخره از تلاش روحانیت ترکمن سنی که در خواباندن فتنه کمونیست ها تلاش وافر داشتند. اینک به چشم می بینیم که همبستگی قومی و انسجام و وحدت و همدلی اقوام از زلال معرفت و اخلاص حضور رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته تبلور یافته است.نخبگان حوزه و دانشگاه، رسانه و تریبون دارها، مدیران دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی که با تعلیم و تربیت سرو کار دارند موظف به برنامه ریزیند ؛ که خودباوری را در جوانان و کودکان تقویت کنند .حلم و بردباری را در تعامل بکار گیرند و به کار جمعی ، تعاون و همکاری با یکدیگر همت گمارده و به استعداد ها و توانایی ها توجه کنند. نشاط ایجاد کنند و امید را افزایش دهند .برای پاسخ به بیش از 21 سئوال در سبک زندگی و تلاش معاش مردم، به خود نهیب زنند. و با مطالعه کاری برای چاره اندیشی سئوالات مهم رهبری که بخشی از آغاز مباحث مهم مطروحه در این سفر پر خیر و برکت است اندیشه کنند.اینک در آستانه نکوداشت ایام حضور رهبر معظم انقلاب که در آن ظرفیت های استان کشف شد با بهره مندی از ظرفیت روحانیت معزز، اساتید و نخبگان و با پیگیری مسئولان استانی و کشوری در تحقق 200 مصوبه  در قالب 2600 پروژه با بودجه لازم 38 هزار میلیاردی در بخش های گردشگری، یکپارچه سازی اراضی، راه آهن، راهسازی و حوزه و آموزش و پرورش و ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی و فرهنگی و تبلیغی و تجهیز موسسات قرآنی و... «دیار اترک» می رود که با همت و دلسوزی مسئولان در تحقق مصوبات سفر پر خیر وبرکت مقام معظم رهبری، در تسکین آلام محرومان ومحرومیت زدایی از چهره استان گامی اساسی و بلند در مسیر توسعه استان تا رسیدن به جایگاه شایسته مردم مومن و دلاور این منطقه از سرزمین جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشد؛ بر این باوریم که به مصداق «عشق از معشوق اول سرزند» اولی تر پاسح به مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولین نظام است که «خدمتگزاری این مردم شایسته و بزرگوار تا سرحد امکان با کیفیت تر و پر حجم تر شود» این وفاداری و پایداری ها و ظیفه مسئولان نظام را در خدمتگزاری ملت شریف  مضاعف می کند. 

*دبیر استان خراسان شمالی

 

https://shoma-weekly.ir/apQfWE