اقتصاد

عسگراولادی: موافق اتاق ایران و آمریکا نیستم

به دلیل تحریم‌های بانکی و تنش‌هایی که حکومت آمریکا به وجود می‌آورد، نظر مثبتی برای تشکیل اتاق ایران و امریکا ندارم.
عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص تشکیل اتاق ایران و آمریکا گفت: به دلیل تحریم‌های بانکی و تنش‌هایی که حکومت آمریکا به وجود می‌آورد، نظر مثبتی برای تشکیل اتاق ایران و امریکا ندارم.

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، افزود: به دلیل تحریم‌های بانکی فعلا صلاح نیست اتاق بازرگانی ایران و امریکا راه بیندازیم.

وی افزود: تا زمانی که روابط تجاری میان ایران و آمریکا شکل رسمی به خود نگیرد، راه‌اندازی این اتاق نیز چندان به صلاح نیست و به نظر می‌رسد که نباید برای راه اندازی آن تعجیل کرد.

رییس اتاق ایران و روسیه در رابطه با برنامه‌های اتاق ایران و روسیه گفت: خوشبختانه تعاملات مثبت و مناسبی با روس‌ها داریم و روس‌ها قرار است تعرفه مواد غذایی را به صفر برسانند تا بتوانیم مبادلات بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است، راه اندازی اتاق ایران و امریکا از سال گذشته بعد از بازگشت روحانی از اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک، به میان آمد و رایزنی‌ها برای راه‌اندازی این اتاق مشترک قوت گرفت که مخالفت و موافقت‌های مختلفی داشت.

در همان اوایل در جریان سفر هیات ایرانی متشکل از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به کشور امریکا به منظور شرکت در اجلاس صندوق بین‌المللی پول، جلسه‌ای با حضور مسؤولان ایرانی و ایرانیان مقیم امریکا در ایران برگزار شد و رییس بانک مرکزی ایران از دستور ویژه نهاوندیان برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و امریکا خبر داده و گفته بود که این موسسه هم‌اکنون به ثبت رسیده است، هر چند پس از آن تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.

https://shoma-weekly.ir/WmNrig