شهرستانها

عسکراولادی برداشت های عمیقی در فقه سیاسی داشت

مرحوم عسکراولادی یکی از شخصیت‌های برجسته و مؤثر در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل و در حفظ و پشتیبانی از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل نقش مؤثری داشت او الگویی کامل در تبعیت از ولایت بود.
محمدجعفر دانش دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان گفت: مرحوم عسکراولادی یکی از شخصیتهای برجسته و مؤثر در شکلگیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل و در حفظ و پشتیبانی از انقلاب اسلامی و آرمانهای امام راحل نقش مؤثری داشت او الگویی کامل در تبعیت از ولایت بود.

دانش افزود: او درس حوزوی را در محضر حضرت آیت الله مهدوی کنی و مرحوم آیتالله انواری تا نزدیک به درجه اجتهاد گذراند. مرحوم عسکراولادی مفسری بود که از قرآن و زندگی ائمه اطهار علیهم السلام برداشتهای عمیقی در رابطه با حکومت اسلامی، بانکداری اسلامی، اقتصاد اسلامی و فقه سیاسی داشت و این گونه او در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل انقلاب بسیار موثر بود.

وی تصریح کرد: مرحوم عسکر اولادی، نماینده ولیفقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) بود و در خدمت محرومان کشور و دیگر کشورهای اسلامی بود و آن بزرگوارموفق بودند به پیاده کردن فتواهای حضرت امام و مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی و شرعی در کمیته امداد امام
خمینی (ره). دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان متذکر شد: عسگراولادی به دستور حضرت امام (ره) از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی بود و بیش از نیم
قرن در حزب موتلفه اسلامی در خدمت رهبر معظم انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) بود. دانش ابراز کرد: آن مرحوم در خدمت روحانیت و علمای اسلام و مراجع تقلید بود و شاگردان زیادی را در نظام اسلامی ایران تربیت کرد.

https://shoma-weekly.ir/QEnNr7