شهرستانها

عسکراولادی از انقلابی های «وسط راه» نبود

مرحوم عسکراولادی از شخصیتهایی بود که از‌‌ همان سال ۱۳۴۱ به عنوان یک مقلد و فرمانبردار با حضرت امام (ره) میثاق بست.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی امام جمعه ایلام در مراسم گرامیداشت استاد حبیب الله عسکراولادی در ایلام اظهار کرد: مرحوم عسکراولادی از شخصیتهایی بود که از‌‌ همان سال ۱۳۴۱ به عنوان یک مقلد و فرمانبردار با حضرت امام (ره) میثاق بست.

امام جمعه ایلام افزود: وی از آن دسته مقلدانی نبود که در دوران آسایش همراه رهبر خود باشند و اگر یک شرایط سخت برای رهبر و مقتدایشان پیش میآمد او را تنها بگذارند.

وی ادامه داد: آقای عسکراولادی از کسانی بود که همه شرایط سخت امام و دوران ایشان را تحمل کرد.

لطفی خاطرنشان کرد: وی به مدت ۱۳ سال در زندان ساواک بود و این زمان برابر با مدت زمان دوران تبعید حضرت امام (ره) است.

وی گفت: عسکراولادی ۱۳ سال پای میثاق و تعهداتی که با امام خویش بسته بود به زندان رفت و توانست شکنجههای قرون وسطایی را تحمل کند اما هیچ سستی و ضعفی از خود نشان ندهد و این میثاق الهی است. این شامل کسانی است که فقط خدا را دیدند و پرستیدند، مرحوم عسکراولادی چون در امام خود این این شرایط را دید به میثاق خود با امام پایبند بود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اما ویژگی بارز ایشان به عنوان یک حسنه که برای همه ما باید الگو باشد این است که: آقای عسکراولادی یک انقلابی به تمام معنا بود. از انقلابیهای وسط راه نبود. از پیشکسوتان سیاست، مجاهدت و اخلاق بود.

لطفی افزود: ما در دوران مبارزات خیلی انقلابی داشتیم مانند: منافقین خلق، گروههای ملی – مذهبی، خیلی عمامه به سرها، اما وسط راه یا خسته شدند یا بریدند و بعضیها هم در مقابل امام ایستادند. اما این مرد بزرگ در طول ۱۳ سال زندان و در ۳۴ سال بعد از انقلاب، کوچکترین تزلزل در ایمان و پیروی از خط امام رحمت الله علیه به خود راه نداد.

وی عنوان کرد: با آنکه او از خانواده ثروتمند بود، بعد از انقلاب خود را وقف انقلاب و مستضعفان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بعضیها بعد از پیروزی انقلاب خیلی از انقلاب سوء استفاده کردند، به مال و منال رسیدند اما به انقلاب پشت و بیمهری کردند اما این مرد بزرگ تا آخرین لحظات عمرش از ولایت و رهبری دفاع کرد، چون باور داشت و باور کار مشکلی است.‌‌ همان باوری که در عمارها، مقدادها و مالک اشترها بود و از امام خودشان دست بردار نبودند و همه بلاها از جمله زندانهای مخوف بنی امیه را و بر بالای دار رفتنها را به جان خریدند و زبانهایشان را قطع کردند و سرهایشان را بالای دار بردند.

https://shoma-weekly.ir/elYdB9