شهرستانها

عدم وحدت خط قرمز اصولگرایان استان باشد

ما در خراسان رضوی خودمان را در مجمع اصولگرایان می‌‌دانیم و به این گفته اعتقاد داریم که حزب مؤتلفه هیچ خط قرمزی را برای وحدت قائل نیست، خط قرمز ما وحدت میان همه اصولگرایان است؛ با توجه به حساس بوده انتخابات پیش‌رو، برآنیم خواسته خودمان را فدای وحدت طیف‌های اصولگرا در انتخابات آینده کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، با نزدیک شدن به آستانه انتخابات جریانهای اصولگرا و انقلابی با قرار گرفتن در یک صف خود را آماده برای شرکت در انتخابات میکنند؛ این انتخابات که در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار میشود، صحنه رقابت داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

از همین رو گفتگویی با حسن قاسمی، قائم مقام حزب مؤتلفه خراسان رضوی با محوریت انتخابات پیشرو صورت گرفته است که قسمتی از این گفتگو به شرح زیر است:

ارزیابی شما از وحدت اصولگرایان در خراسان رضوی چیست؟

ما در خراسان رضوی خودمان را در مجمع اصولگرایان می‌‌دانیم و به این گفته اعتقاد داریم که حزب مؤتلفه هیچ خط قرمزی را برای وحدت قائل نیست، خط قرمز ما وحدت میان همه اصولگرایان است؛ با توجه به حساس بوده انتخابات پیشرو، برآنیم خواسته خودمان را فدای وحدت طیفهای اصولگرا در انتخابات آینده کنیم.

وحدت میان اصولگرایان بحث امروز و فردا نیست و به انتخابات بستگی ندارد، اگر همه اصولگرایان بخواهند خدمتی همراه با اثر بخشی بالا برای نظام انجام دهند بایستی به سمت وحدت میان نیروها حرکت کنند، حرکت در این مسیر و همراه بودن نیروهای وابسته به نظام فرمایش رهبری و امام خمینی(ره) است.

اگر همه طیفهای اصولگرا خطوط قرمز خود را کنار بگذارند و تمام خط قرمزها را به جز دغدغه وحدت کنار بگذارند، به طور حتم وحدت حاصل میآید؛ از زمانی که وارد مذاکره در صحنه انتخابات با هدف رسیدن به وحدت میان اصولگرایان میشویم، نباید موضوع خاص یا فرد خاصی را مدنظر داشته باشیم، به جهت آنکه در اصول واحد معتقدیم پس میتوانیم در مسائل کلی نیز با یکدیگر به وحدت برسیم؛ وحدت در مرکز شکل گرفته و امیدواریم در خراسان به عنوان یکی از مراکز اثرگذار در سطح کشور این اتفاق حاصل آید.

موضع حزب مؤتلفه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی چیست؟

در مجلس خبرگان رهبری منتظر هستیم که جامعتین اظهار نظر کنند و به طور قطع آن چیزی را دنبال کرده و پیگیری میکنیم، ما به صورت محکم پای لیست جامعتین هستیم و حمایت از آنها را وظیفه خود میدانیم.

آیا از حزب مؤتلفه کاندیدی برای مجلس شورای اسلامی داشتهاید؟

اگرچه چند نفر از حزب مؤتلفه در انتخابات پیشرو ثبت نام کردند؛ ولی روی هیچکدام از آنها حساس نیستیم و سهم خواهی نمیکنیم، نمیگوییم که سهم ما از لیست یک نفر، دو نفر و یا چند نفر است؛ اگر جمع اصولگرایان به این نقطه رسیدند که افراد ثبت نام کرده در انتخابات مقبول و مفید هستند با قرار گرفتنشان در لیست موافقت میکنیم، نظر جمع اصولگرایان برای ما مدنظر است.

https://shoma-weekly.ir/7pRBqQ