شهرستانها

عدم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی خراسان جنوبی آسیب بزرگی به مردم استان است

عدم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان و تقویت هویت دینی مردم و بسنده‌کردن به اقدامات نمایشی مهم‌ترین آسیب است.
محمد قریب قائممقام حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: جنس موضوعات اقتصادی و فرهنگی از جنس پروژهای نیستند که از ابتدای سال شروع و در انتهای سال به بهره برداری برسند؛ بلکه برنامهریزی و تلاش مستمری را میطلبد.

وی با اشاره به اهمیت شعار سال ۹۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده افزود: همین موضوع اقتصاد، ۹ سال است که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم بهعنوان موضوع سال مطرح است؛ ولی آنچه که مهم است اینکه با شعار سال نباید برخورد شعاری داشت، شعار سال برای شعاردادن نیست؛ بلکه توسعه اقتصادی و اعتلای فرهنگی، برنامهریزیهای اساسی، جامع و بلندمدتی را میطلبد.

قریب تصریح کرد: نباید شعار سال را فقط در سربرگ نامهها نوشت تا سوژهای برای برگزاری سمینارها و همایشها شود؛ بلکه با برنامهها و راهکارهای عملیاتی و اجرایی باید در تحقق آن تلاش نمود.

قائممقام حزب مؤتلفه اسلامی استان یادآور شد:‌‌ همان طوری که مقام معظم رهبری بیان فرمودند توسعه و اصلاح اقتصاد و فرهنگ نیازمند عزم و اراده ملی و عمومی است. گرچه اقداماتی در خصوص شعار سال در سطح استان خراسان جنوبی صورت پذیرفته؛ ولی متأسفانه این اقدامات نیز از آسیبهای ذکرشده مصون نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مثبت در زمینه اقتصادی در استان خراسان جنوبی، میتوان به فعالیتهای خوب بسیج سازندگی و همچنین کمیته امداد حضرت امام(ره) در زمینه اشتغالزایی اشاره کرد؛ ولی درعین حال هنوز مشکل عدم اقبال به سرمایهگذاری در استان بهخصوص در زمینه صنایع مادر و تبدیلی، بهعنوان مهمترین چالش توسعه استان باقی مانده است.

قریب در خاتمه افزود: در حوزه فرهنگ نیز کمبودهایی وجود دارد؛ زیرا عدم استفاده از ظرفیتهای فرهنگی استان و تقویت هویت دینی مردم و بسندهکردن به اقدامات نمایشی مهمترین آسیب است.

https://shoma-weekly.ir/F28rHr