ورزش

عجیب ترین مربی جهان در ایران

عدم استقبال تماشاگران فوتبال اصفهان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و این در حالی است که وضعیت نقش جهان همچنان مبهم است. روزی خبر می‌رسد رئیس جمهور کشورمان در بازدید از پروژه ورزشگاه نقش جهان و استادیوم در حال ساخت فوتبال و تماشای چشم‌انداز این ورزشگاه، این پروژه را یک طرح بین‌المللی دانسته و اظهار داشته این ورزشگاه نه تنها یک طرح ملی که یک پروژه بین‌المللی است و جزو پروژه‌های مهرماندگار استان می‌باشد
سعید سعید زاده - پاسخ به این سؤال خیلی مهم است که بالاخره تکلیف خولیوولاسکو چه شد؟ این مربی آرژانتینی – ایتالیایی(!) به ایران می‌آید یا اینکه...
اصولاً یکی از تخصص‌های مدیران ورزشی ما این است که مهمترین مسایل را ماست مالی کرده و برای افکار عمومی هم ذره‌ای ارزش قائل نیستند. دلیل این ادعای ما هم بسیار ساده است. به برخی اظهارات رئیس فدراسیون والیبال در باره عدم بازگشت خولیو ولاسکو به ایران توجه بفرمایید تا خیلی چیزها دستگیرتان شود:
1-    (اوایل سفر ولاسکو به ایتالیا): خولیو ولاسکو برای عمل جراحی به ایتالیا سفر کرده و به زودی به ایران خواهد آمد!
2-    (چندی بعد): سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال دوران نقاهت خود را طی می‌کند و پس از به دست آوردن سلامتی مجدد، انشاءاله به زودی به ایران بازخواهد گشت!
3-    (چندی بعدتر!) متأسفانه برخی رسانه‌های خارجی با شیطنت فضای کشورمان را برای خولیو ولاسکو سیاه جلوه داده باعث شدند تا ذهن این مربی به هم بریزد اما مشکلی نیست. ما با این مربی آرژانتینتی صحبت‌های لازم را انجام داده و به توافقات خوبی رسیدیم. او به ما قول داده که به زودی به ایران بیاید و تمرینات تیم ملی والیبال را زیر نظر بگیرد!
4-    (... و خیلی بعدتر!) : اگر مشکل خاصی پیش نیاید خولیو ولاسکو اسفند ماه سالجاری – 1391 – به ایران می‌آید و هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گیرد! البته هم اکنون نیز او بیکار نیست و فیلم بازی‌های لیگ برتر والیبال کشورمان را آنالیز می‌کند که برایش ارسال کرده‌ایم!
نتیجه‌گیری والیبالی : حدود 6 ماه دیگر یعنی خردادماه سال 92مسابقات مهم لیگ جهانی والیبال آغاز می‌شود در حالی که سرمربی تیم ملی کشورمان هنوز دوران نقاهت خود را سپری می‌کند و فیلم می‌بیند!
نتیجه گیری فوتبالی: به نظر می‌رسد خولیوولاسکو هم یک چیزهایی از همتای فوتبالی خود کارلوس کی روش یاد گرفته باشد!
نتیجه گیری مالی: در پی مشکلات ارزی و نوسانات بازار دلار، خولیوولاسکو هم مثل بسیاری از مربیان خارجی دیپورت شده است.
نتیجه‌گیری سرکاری: ما منتظر ولاسکو هستیم، هیچ جا نمی‌ریم همین جا هستیم!




چرا تماشاگران اصفهانی با ورزشگاه‌ها قهر کرده‌اند؟
اصفهان – اصغر قلندری
عدم توجه مسئولین به خواسته‌های منطقی و به حق مردم شریف و هوادار فوتبال اصفهان در ارتباط با حل مشکلات پیش روی پروژه استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان سابقه بیست ساله دارد! و متأسفانه توهین در حق ورزش دوستان فهیم و صبور پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی روا داشته شده! و در طول این مدت رؤسای سازمان تربیت بدنی سابق و وزارتخانه ورزش و جوانان امروزی هر یک به نوعی خلف وعده کرده و به وعده‌هایی که می‌دادند وفا نکردند! دقیقاً به خاطر دارم که 20 سال پیش به همت علیرضا رحیمی مدیر کل وقت تربیت بدنی و اکبر ترکان رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان بیش از 300 هکتار زمین (در ورزشگاه بزرگ اصفهان) به تملک سازمان تربیت بدنی درآمد و به صورت نمادین تعداد زیادی دروازه فوتبال در زمین‌هایی که به فوتبال اختصاص داده شده بود نصب گردید و در قسمتی از این ورزشگاه زمین وسیعی را هم به ورزشگاه نقش جهان تخصیص دادند و خاکبرداری از آن آغاز شد و با وجود مشکلات فراوان معارضین و واگذاری زمینهای معوض به مالکان که اکثر آنها خرده مالک بودند فاز اول استادیوم 75 هزار نفره نقش جهان تقریباً به اتمام رسید و در سال 1375 به بهره‌برداری رسید که در همین ورزشگاه تیم‌های پرسپولیس تهران و فولاد سپاهان با حضور بیش از چهل هزار تماشاگر مشتاق اصفهانی مسابقه دادند، حتی به خاطر دارم که با حضور وزیر کشور وقت طی مراسم ویژه‌ای افتتاح گردید و جشن با شکوهی گرفته شد. اما پس از مدتی ادامه کار تکمیل فاز اول و شروع فاز دوم متوقف شد و به عناوین مختلفی عملیات ساختمانی این پروژه تعطیل گردید ولانه حیوانات غیراهلی، خفاش و پرندگان شد، این بی مهری و بی توجهی اجحاف و بی عدالتی در حق ورزش و ورزش دوستان نصف جهان و دو تیم ذوب آهن و فولاد سپاهان دو تیم مطرح در لیگ برتر کشور است و همین عوامل باعث گردیده تا هواداران این دو تیم پرطرفدار اصفهان کاهش پیدا کند و مسابقات با حضور کمترین تماشاگر در ورزشگاه فولاد شهربرگزار شود که معضلات و مشکلات خاص خود را دارد. کاهش چشمگیر تماشاگران فوتبال اصفهان در ورزشگاه فولاد شهر را می‌توان از مهمترین خصیصه‌ این دوره‌ها در لیگ برتر دانست!
در شهری که از سالها قبل به عنوان قطب مهم فوتبال ایران نام برده می‌شد و حضور تیمهای قدرتمند فوتبال این دیار همواره عاملی در جذب تماشاگر شناخته می‌شد، اینک باید با اندکتماشاگری از روی تعصب فراوان مشکلات و خطرات فراروی رفت و برگشت به ورزشگاه فولاد شهر را به جان می‌خرند مسابقات لیگ انجام پذیرد؟  آیا در شأن تیم بزرگی مثل سپاهان است که سه دوره قهرمان متوالی لیگ ایران شده است که دیدارهای خود را در حضور کمتر از 2 هزار تماشاگر برگزار کند؟
عدم استقبال تماشاگران فوتبال اصفهان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و این در حالی است که وضعیت نقش جهان همچنان مبهم است. روزی خبر می‌رسد رئیس جمهور کشورمان در بازدید از پروژه ورزشگاه نقش جهان و استادیوم در حال ساخت فوتبال و تماشای چشم‌انداز این ورزشگاه، این پروژه را یک طرح بین‌المللی دانسته و اظهار داشته این ورزشگاه نه تنها یک طرح ملی که یک پروژه بین‌المللی است و جزو پروژه‌های مهرماندگار استان می‌باشد که برای تکمیل آن باید تلاش کرد و در همین بازدید قول تزریق پول و بودجه لازم داده و تنها راهکار و اقدام مؤثر برای تکمیل و راه‌اندازی این ورزشگاه برشمرده و اظهار داشته است من در خصوص تزریق بودجه لازم اقدامات لازم را انجام خواهم داد. اما از طرفی شنیده می‌شود نقش جهان ساخته نشده فروخته می‌شود به فولاد مبارکه؟ البته این خبر دومی را هم به نقل قول از آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محترم منتشر کرده‌اند که امیدواریم صحت داشته باشد و پرونده ورزشگاه نقش جهان پس از 20 سال بسته شود!


https://shoma-weekly.ir/tBWKZJ