اقتصاد

عباسپور: اقتصاد دانش بنیان قدرت در جامعه جهانی را پدید می آورد

دکتر علی عباسپور تهرانی با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور برای ما یک ضرورت است و مقام معظم رهبری براقتصاد دانش بنیان تأکید بسیار زیادی فرمودند، افزود: برای پیشرفت کشور در اقتصاد دانش بنیان به علم، دانش، بهره‌برداری علمی و قدرتمند کردن توان کشور از طریق تقویت پایه‌های علمی کشور، توجه بسیاری شده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه قدرت بر اساس پیشرفت‌های علمی و با توجه به یک نظام فناوری و ملی منسجم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این یکی از عوامل مهم در بدست آوردن قدرتهای بزرگ اقتصادی و یا سیاسی در دنیا است و این عوامل است که موجب افزایش قدرت در جامعه جهانی می‌شوند.

وی ادامه داد: نظام فناوری و ملی منسجم، در کشور ما توانسته از ابتدا در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها شکل بگیرد و باعث تولید پایلوت و بعد از آن به تولید انبوه و حتی برای بازاریابی و فروش محصولات پس از تولید انبوه به راه‌کارهایی برسد.

وی با ابراز امیدواری که در دولت جدید این شرح وظایف انجام شود گفت: در دولت جدید دو مکانیزم قوی وجود دارد یکی نقشه جامع علمی کشور که موارد را تنظیم کرده و دیگری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

دکتر عباسپور با اشاره به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با هماهنگی این معاونت، وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌تواند برای رسیدن به اهدافی که در نقشه جامع علمی کشور در نظر گرفته شده و یا در شرح وظایفی که در این وزارتخانه در مجلس به تصویب رسیده و به‌صورت قانون ابلاغ شده، موفق باشد.

علی عباسپور تهرانی با اشاره به اینکه دستیابی به اقتصاد دانش بنیان که مدنظر مقام معظم رهبری است گفت: برای رسیدن به هدفی که در اقتصاد مقاومتی به همراه پیشرفت علمی کشور تأکید شده باید سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها به شرح وظایفشان عمل کنند و یک هماهنگی مطلوب درجهت پیشرفت علمی کشور انجام پذیرد و به‌عنوان یک نیروی عظیم و مولد جامعه را به‌سوی اقتصاد دانش‌بنیان به پیش ببرند.

https://shoma-weekly.ir/6SEHB3