زنان

عامل شکست انقلاب جهانی

نفوذ فرهنگی در اشکال مختلف آن میکوشد تا با ایجاد شکاف بین مذهب و دیگر امور اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و ...با دین زدایی از جامعه و یا به معنای دیگر سکولار کردن جوامع اهداف استعماری نظام سلطه را پیاده کرده و شرایط شکست انقلاب جهانی اسلامی را فراهم آورد.

نرگس قدیری- سابقه نفوذ فرهنگی در ایران با ورود استعمارگران غربی به شرق و سعی بر تصرف و تحت استعمار قرار دادن کشورهای شرقی از جمله ایران شکل گرفت.

در این شرایط تنها نهادی که در مقابل جریان نفوذ فرهنگی و مذهبی ایستاد روحانیت و نهادهای دینی بود.

روحانیت تنها نهادی است که با حفظ و گسترش حوزه های علمیه و مکتب خانه ها با گسترش فرهنگ قرانی و دینی و معارف اهل بیت در میان اقشار مختلف جامعه و برقراری پیوند عمیق بین مناسک دینی و معارف الهی با مردم و ایجاد انسجام فرهنگ مذهبی در جامعه مانع از هم گسستگی مذهبی و فرهنگی در ایران گردید.

نفوذ فرهنگی در اشکال مختلف آن میکوشد تا با ایجاد شکاف بین مذهب و دیگر امور اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و ...با دین زدایی از جامعه و یا به معنای دیگر سکولار کردن جوامع اهداف استعماری نظام سلطه را پیاده کرده و شرایط شکست انقلاب جهانی اسلامی را فراهم آورد.

معارف دینی انقلاب اسلامی و اصلاح سیاسی_اجتماعی نهفته در آن باعث گردیده است تا اهداف سیاسی و نظامی قدرتهای جهانی را با شکست های پی در پی مواجه کرده و زاویه دید جدیدی به ملتهای دیگر نیز بخشیده و الهام بخش همه آزادی خواهان جهان باشد.

مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه سال ۹۷ و در جمع مردم انقلابی قم در مورد علت شکست ناپذیری انقلاب اسلامی به خوبی به تشریح این موارد میپردازند:«قم آن سرچشمه‌ی اصلی است و حوزه‌ی قم آن پشتوانه‌ی معنوی است برای این حرکتی که دنیا را تغییر داد، دنیا را تکان داد و همچنان این حرکت ادامه دارد و هنوز در آغاز راهیم.»

«قیام مردم قم صف‌بندیِ دو دستگاه محاسباتی، صف‌بندی دو نظام معرفتی، صف‌بندی دو الگوی تحلیلی در مقابل یکدیگر را نشان داد: یکی نظام معرفتی لیبرال‌دموکراسیِ دروغینِ پای‌درگِل غربی، یکی نظام معرفتیِ توحیدیِ اسلامی؛ تقابل دو دستگاه پیش‌بینی و تقویم و محاسباتی را نشان داد: آن دستگاه محاسباتی آمریکا که ایران را آن جور میبیند با آن محاسبات اوّل کار آمریکایی‌ها که سنای آمریکا در اوّلین ماه‌های پیروزی انقلاب، ایران را تحریم کرد و بنا را بر این گذاشتند که تا پنج ماه دیگر، شش ماه دیگر، انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت -این محاسبات آنها است- این هم دستگاه محاسباتی نظام اسلامی که امام بزرگوار گفت «صدای خُرد شدن استخوانهای مارکسیسم را دارم می‌شنوم» و یک سال بعد، دو سال بعد، همه‌ی دنیا صدای خُرد شدن این استخوانها را شنیدند؛ مسئله این است. غرب در مقابل یک چنین پدیده‌ای قرار گرفته است؛ پدیده‌ی انقلاب اسلامی. یک طرف انبوهی از ابزارهای چشم‌پُرکن مادّی -از نظامی و سیاسی و پولی و امثال اینها- و یک طرف یک قدرت نوظهور معرفتی و تمدّنی، پُرانگیزه، پُرتحرّک، آینده‌نگر که میداند چه کار میخواهد بکند، میداند چه کار باید بکند و کجا میخواهد برود؛ اینها در مقابل هم قرار گرفته‌اند.»

مقام معظم رهبری به خوبی تقابل دو دیدگاه الهی و شیطانی و برتریهای خاص جریان الهی را یادآور میشوند و دین و مذهب را سرچشمه این برتری معرفی مینمایند.

حضرت امام راحل نیز با توجه به همین ویژگی پایه های نهضت اسلامی را بر مبنای حوزه های علمیه و مناسبات مذهبی پرقدرتی همچون محرم و صفر و پیوند عمیق ان با تمامی لایه های اجتماعی بنیان گذاشتند.

این نگاه منحصر به ایران نبوده و قابلیت جهانی شدن را نیز دارد.فقر معنویت و آسیبهایی که دنیا از رهاورد دین زدایی ابرقدرتها دیده است قدرت و جذابیت بسیار بالایی به حرکت انقلاب جهانی اسلامی بخشیده است و پذیرش این نگاه و موفقیت گسترده آن و چالش جدی که در کشورهای محور شرارت ایجاد کرده است نوید بخش وعده های الهی برای حکومت مستضعفان در جهان است.

https://shoma-weekly.ir/Y5ZgKf