ورزش

عاقبت والیبال بعد از «ولاسکو»

والیبالیست‌های پرادعایی که حتی حاضر به شرکت در مراسم رژه کاروان ایران در المپی ریو نشدند و هیچ برخوردی هم با آنان نشد! البته مبارزه با بازیکن‌سالاری به تنهایی کار سرمربی نیست و همان طور که «استویچف» گفته باید فدراسیون والیبال ایران هم حامی جانشین «لوزانو» باشد.
مهدی یکتا- آن طور که از شواهدو قرائن بر میآید «آناستازی» و «استویچف» دو گزینه نهایی فدراسیون والیبال برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی هستند.

همه ما میدانیم یکی از دلایل اصلی موفقیت «خولیو ولاسکو» در والیبال ایران مدیریت در کنار کارهای فنی بود و پس از جدایی این مربی آرژانتینی این رشته ورزشی غرق در حاشیه و بازیکن سالاری شد،در واقع والیبال ایران بعد از رفتن او از نظم و انضباط فردی و تیمی فاصله گرفت!

«آندره آناستازی» ایتالیایی شباهت عجیبی به «خولیوولاسکو» دارد. او که سالها قبل شاگرد «ولاسکو» در تیم ملی ایتالیا بوده و بازیکن بزرگی هم در دنیای والیبال محسوب میشود. «آناستازی» پاسور چیرهدستی بود که بلافاصله پس از خداحافظی با عالم مربیگری ورود پیدا کرد و موفق هم شد.

او ید طولایی هم در مبارزه با بازیکنسالاری داشته و بر خلاف گذشته از مواضع خود برای بر عهده گرفتن هدایت تیمهای تیم ملی کوتاه نیامده است. پیشتر آناستازی، گفته بود باید 5 دستیار ایتالیایی ثابت با خود به ایران بیاورد، اما این مرتبه شرایط فدراسیون ما را پذیرفته و حاضر شده با رقمی حدود 200 هزار دلار هدایت تیم میل ایران را عهدهدار شود. «استویچف» بلغاری هم یکی مثل «ولاسکو» و«آناستازی» است. او در حال حاضر مورد توجه لهستانیهاست و اگر با آنها به توافق نرسد آنگاه به ایران خواهد آمد. شجاعت، اختیار و مدیریت فاکتورهایی است که «کواچ» و «لوزانو» به عنوان جانشینان «ولاسکو» نداشتند!

«استویچف» مربی مورد علاقه «محمدرضا داورزنی» است. میدانید چرا؟

این مربی بلغاری استاد مبارزه با بازیکن سالاری است و هرگز جلوی متخلفان کوتاه نمیآید. تنها شرط «استویچف» برای فدراسیون والیبال ایران حمایت تمام شد از او برای ایجاد نظم و دیسپلین در اردوی تیم ملی است.

این بلغاری سابقه جالبی هم در این مورد دارد و حتی پسر یکی از مدیران فدراسیون والیبال کشورش را از تیم ملی خط زد. «استویچف» بلغاری حاضر نشد از مواضع خود کوتاه بیاید و به عنوان سرمربی تیم ملی اجازه نداد، این آقازاده برگردد! به نظر میرسد هر یک از این دو که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران جانشین «رائول لوزانو» شود خبر بدی برای برخی از ملیپوشان پرادعا باشد.

والیبالیستهای پرادعایی که حتی حاضر به شرکت در مراسم رژه کاروان ایران در المپی ریو نشدند و هیچ برخوردی هم با آنان نشد! البته مبارزه با بازیکنسالاری به تنهایی کار سرمربی نیست و همان طور که «استویچف» گفته باید فدراسیون والیبال ایران هم حامی جانشین «لوزانو» باشد.

داورزنی باید بداند که اگر دنبال فتح سکوی المپیک یا لیگ جهانی است، باید به دنبال مربی کاریزماتیک و مدیر باشد، نه مانور تبلیغاتی!

https://shoma-weekly.ir/4ngrCZ