شهرستانها

عادلانه خریدن محصولات اساسی کشاورزی منجر به جهش تولید می شود

سید حسن سیدی عادلانه خریدن محصولات اساسی کشاورزی از کشاورزان استان گلستان توسط دولت را یکی از راه‌های رونق گرفتن تولید و به تبع آن جهش تولید مطرح کرد و گفت: قیمت‌های خرید محصولات کشاورزی که توسط دولت خریداری می‌شود باید طبق قانون اصلاح شود.


سید حسن سیدی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان گلستان راجع به ظرفیتهای استان گلستان در تحقق شعار سال 1399 (جهش تولید) به خبرنگار ما گفت: برای تحقق جهش تولید باید تولید رونق بگیرد و جهت رونق گرفتن تولید باید موانعی را که بر سر این راه هست برداریم. در این راستا احتیاج به تصمیمات جدی و اساسی و اجرایی کردن این تصمیمات است.

وی عادلانه خریدن محصولات اساسی کشاورزی از کشاورزان استان گلستان توسط دولت را یکی از راههای رونق گرفتن تولید و به تبع آن جهش تولید مطرح کرد و گفت: قیمتهای خرید محصولات کشاورزی که توسط دولت خریداری میشود باید طبق قانون اصلاح شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان گلستان از این استان با عنوان سرزمین طلای سفید یاد و خاطرنشان کرد: پنبه نعمت خدای متعال و بسیار اشتغالزاست. ما در استانمان بالای 150 هزار هکتار زمین زراعی پنبهکاری داشتیم که این رقم به زیر 20 هزار هکتار رسیده است. این استان تعداد زیادی کارخانههای پنبهپاککنی داشته است. با احیای زمینهای زراعی پنبهکاری و حمایت از پنبهکاران کارخانههای تولید خوراک دام و روغنکشی و نساجیها و بافندگیها همگی راه میافتند.

وی اظهار کرد: بیماری کرونا با همه عیبهایش به ما نشان داد که ما ظرفیتهای مردمی فراوانی در تولید داریم.

سیدی از صنایع دستی و خانگی به عنوان ظرفیت مردمی در تحقق جهش تولید یاد کرد و گفت: خانمهای خانهدار بسیاری در استان گلستان هستند که میتوانند در منزلشان تولید کنند. باید سیاستی کلی پیگیر خرید محصولات آنها باشد.

وی پیرامون شهرکهای صنعتی مطرح کرد: طبق اولویتبندی و توان اقتصادیمان باید موانعی نظیر نیاز به تزریق نقدینگی و مشکل در تأمین مواد اولیه را که بر سر راه شهرکهای صنعتی هستند، بهخصوص آنهایی که اساسیترند رفع کنیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان گلستان به تقویت شرکتهای دانشبنیان در این استان اشاره کرد و آن را از مهمترین راهکارهای تحقق جهش تولید دانست و گفت: تقویت اینگونه شرکتها و حمایت از آنها و تشویق آنها تولید به روش سنتی را بهبود میبخشد و میزان تولید را افزایش میدهد.

وی در پایان بر تقویت مدیریت استان گلستان در تحقق جهش تولید تأکید کرد.

.

https://shoma-weekly.ir/e4TRYT