شهرستانها

ظرفیت های اقتصادی استان همدان مغفول مانده است

یکی از معضلاتی که استان خصوصا همدان با آن دست به گریبان است حاشیه نشینی است که مشکلات خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در بر دارد که نه تنها درمان نشده که پیشگیری هم نشده است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: مسئولین استان در گشایش گره از بلاتکلیفی های شهری و مردمی همت کنند.

محمود الفت دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار هفته نامه «شما» با اشاره به کم کاری مسؤلین استانی گفت: ترافیک سنگین در همدان و همچنین بی انضباطی های درون شهری زندگی را برای مردم دشوار کرده لذا از مسئولین استان می خواهیم تا در این خصوص اقدام عاجل و سازنده معمول دارند.

وی افزود: متاسفانه یکی از معضلات همدان گره کور ترافیک است که گاهی در ظهر و در شب رخ نشان می دهد این معضلی است که تا کنون علیرغم برنامه های متعدد، اجرایی نشده و همدان نفسش به شماره افتاده است.

الفت ادامه داد: البته این اپیدمی به شهرستانها نیز سرایت کرده است چون با تعطیلی کارخانه ها و کارگاهها کارگران راهی شهر شده تا با دست فروشی ارتزاق کنند اما به نام ساماندهی باید اجاره نشین شهرداری شوند.

دبیر حزب موتلفه استان ظرفیت های گوناگون استان را مورد اشاره قرار داد و یادآورشد: استان همدان ظرفیت های بالقوه طبیعی و انسانی خوبی دارد که بی نظیر است از جمله گیاهان دارویی بی نظیر که می تواند ضمن صادرات مازاد آن، همدان را به یک قطب داروی سنتی تبدیل کند. گرایش مردم نیز به عطاری ها و طب سنتی بیشتر شده و این امر
می تواند باعث رونق اقتصادی استان شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های استان همدان گردشگری است که می تواند به عنوان قطب گردشگری بعنوان موتور توسعه و پیشرفت استان در کشور مطرح شود که متاسفانه با بی برنامگی و عدم زیر ساخت ها مواجه شده ، در عین حالی که طبیعت زیبای همدان چه در تابستان و چه در زمستان می تواند رونق اقتصادی استان را به ارمغان بیاورد.

این فعال سیاسی در استان گفت: البته همدان پتانسیلهای دیگری همچون کشاورزی دارد که می تواند به عنوان قطب محصولات کشاورزی مطرح شود مثل سیر ، انگور و کشمش ، سیب زمینی ، گردو و ... اما بی برنامگی مسئولان این فرصت طلایی را از استان گرفته است.

الفت همچنین اظهار کرد: یکی از معضلاتی که استان خصوصا همدان با آن دست به گریبان است حاشیه نشینی است که مشکلات خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در بر دارد که نه تنها درمان نشده که پیشگیری هم نشده است.

وی افزود: فضای نامناسب کسب و کار و رکود و بیکاری مردم را فلج کرده و ناتوانی در مبارزه با فساد های آنچنانی و سوء استفاده برخی مستضعفین را خالی کرده است. آمارهای متناقض و پنهان کاری ها و اهتمام نداشتن مسئولین به حل مشکلات مردم بدبینی مردم را رقم زده است. قدرت خرید مردم در اثر گرانی ها ، چند نرخی ها و ... کم شده و غیر از قشر مرفه بقیه مردم در عسرت بسر می برند.

https://shoma-weekly.ir/1cj2Y0