شهرستانها

ظرفیت مغفول مانده گلستان را در سال اقتصاد مقاومتی دریابید

دبیر حزب مؤتلفه استان گلستان گفت: گلستاناستانی است که از سال‌ها قبل ظرفیت پذیرش هزاران مهاجر بیکار را داشته است.
سیدحسن سیدی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گلستان به خبرنگار هفتهنامه «شما» گفت: گلستاناستانی است که از سالها قبلظرفیت پذیرش هزاران مهاجر بیکار را داشته است. هرکسی که مهمان استان ما میشد و علاقه ماندن داشت بیکار نمیماند؛ بلکه طلای سفید همه را بهکار میگرفت.

وی ضمن تبریک سال نو افزود: پنبه، این محصولبا برکت در مدت نه ماه علاوه بر مشغولشدن کارگران ساده کارخانههای پنبه پاک کنی، نساجی، نخ ریسی و روغنکشی، حتی سیستم حمل و نقل تا کاسبهای کل و جزء بهرهمندمیشدند.

سیدی ادامه داد: متأسفانه بعد از انقلاب اسلامی به علت سیاستهای غلط از 270هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول به17هزار هکتار تقلیل یافته است اکثر کارخانههای پنبه پاککنی تعطیل شدهیا فروخته شدهاند اینکه چرا مسئولین تاکنون نتوانستهاند سیاست درستی اتخاذ کنند، جای سؤال اساسی است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: اگر تاکنون راهبرد درستی در اقتصاد نداشتهایم؛ اکنون با ارائه راهبرد اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، بهانهای برای عدم اتخاذ تصمیم درست نمیماند آیا دولت محترم تدبیر لازم را در احیای اینمحصول با برکت اتخاذ میکند؟ البته اگر مثل دو سال گذشته فقط اکتفا به شعارنشود و بهطور جد اقتصاد مقاومتی عمل شود بیکاری از استان ما رخ خواهد بست و فرزندان گلستان رغبت به کار کشاورزی خواهند داشت.

دبیر حزب مؤتلفه استان خاطرنشان کرد: البته باید دانست که کشاورزی با سیاستهای موجود عاقلانه نیست هرچند که در عشق کشاورزان به کار نباید شک کرد اگر توجه به فرمایشات رهبری و همینطور احساس مسئولیت دینی نبود همین مقدار هم تولید نمیشد دولت تدبیر و امید قیمت محصولات اساسی مانند گندم را کمتر از نرخ تورم اضافه میکند؛ در حالی که هزینه تولید از رشد تورم بیشتری برخوردار است و این یعنی اینکه کشاورز سال به سال فقیرتر میشود.

وی افزود: آیا مسئولین تدبیری بهتر از آن سراغ دارند؟ آنچه که مسلم استافکار مردم معطوف به مسائل اساسیمعیشت میشود البته ناگفته نماند استان ما مردم خوبی دارد که سالها از مهمانها در دامن طبیعت خدادادیاش پذیرایی کرده است. وی اضافه کرد: بخش ناچیزی از درآمدهای مردم ما از مهمانهای خوب ماست البته مهمانهای ما اهل هتل 5 ستاره و سه ستاره و حتی تک ستاره هم نیستند؛ درحالی که اشرافهاسر از کیش در میآورند مردم ما اشراف نیستند آنها حاضر به اجاره چادری هستند که شب را به صبح برسانند تا فردا عازم مشهدالرضا یا خانههای خود شوند.

سیدی در پایان گفت: برخی معتقدند گردشگری مشکل اقتصاد استان ما را حل میکند؛ اما اینگونه نیست ما یک استان با استعداد بالای کشاورزی هستیم لذا لازم است که مسئولین مربوطه در این زمینه کمک کنند.

https://shoma-weekly.ir/Wv8ydd