شهرستانها

ظرفیت بالقوه بنادر در اقتصاد بدون نفت بالفعل شود

اگر متولیان اقتصادی کشور با نگرش کارشناسانه و با تدبیر مورد اشاره رئیس جمهور محترم به گلوگاه های اقتصادی کشور بپردازند ، قطعا طعم شیرین آن در ذائقه ملت خواهد نشست زیرا بنادر کشور منابعی غنی برای دولت و ملت می باشد.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان هرمزگان گفت: اگر متولیان اقتصادی کشور با نگرش کارشناسانه و با تدبیر مورد اشاره رئیس جمهور محترم به گلوگاه های اقتصادی کشور بپردازند ، قطعا طعم شیرین آن در ذائقه ملت خواهد نشست زیرا بنادر کشور منابعی غنی برای دولت و ملت می باشد.

ابراهیم معتمدی در پاسخ به سئوالی که بیشترین و بهترین نحوه استفاده از بنادر استان چگونه باید باشد گفت:  بزرگترین بنادر کشور، بندر شهید رجایی و بندر شهید با هنر هستند که این دو بندر از ظرفیت های بالایی برخوردار
می
باشند ولی متاسفانه غیر از بعضی امور جزئی، از اینها استفاده خوب و بهینه نمی شود و کار خاصی که بتواند رونق اقتصادی مورد انتظار را تامین کند صورت نمی گیرد.

 وی در ادامه افزود: اگر یک مدیریت صحیح و جامع در این بنادر اعمال شود، ما می توانیم از این طریق کالاهای کشورهای آسیای میانه را ترانزیت کنیم.

ما به لحاظ دارا بودن راه های مطلوب هوایی، زمینی و دریایی به راحتی از عهده این کار برخواهیم آمد، لذا  به این وسیله  می توانیم مراودات خوب اقتصادی با دیگر کشورها داشته باشیم.

معتمدی در پاسخ به این که رونق بنادر استان و بازسازی نرم افزاری آن چه نقشی در بهبود اقتصاد کشور دارد، افزود: بنادر استان ما از نظر صیادی؛ وضعیت قابل توجهی ندارد، صیادی در استان هرمزگان بیشتر سنتی انجام می شود در حالی که این روش بازدهی و سود دهی بسیار پایینی دارد چراکه معمولا صیادهای ما بنیه مالی ضعیفی دارند، بنابراین صیادی به شیوه سنتی جواب نمی دهد، لذا این منبع عظیم اقتصادی هرز می رود.

وی  در خاتمه اذعان داشت: به لحاظ اینکه ما ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه داریم، اعمال مدیریت پربازده در این خصوص گام های امیدوار کننده ای را در پی خواهد داشت، بنابراین اگر صیادی را به صورت صنعتی و همچون دیگر کشورهای پیشرفته امروزی در زمینه تولید و صید ماهی رواج دهیم با توجه به ظرفیت بالا، می شود این استان را به منابع عظیم اقتصادی برای کشور تبدیل نمود.

https://shoma-weekly.ir/cO7YWV