اقتصاد

طلاق توافقی و وام ۲۵ میلیونی مسکن

طبق آخرین خبر‌ها دولت با اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن برای هر جوان عزیز شجاع و دلیر و قهرمان و... که در این روزگار غدار و بیکار و پرشعار، تصمیم به کار بسیار خطرناک ازدواج بگیرد، موافقت کرد. (لطفا نزنید کف قشنگه رو چون تا این لحظه خبری از وام نیست!) در همین زمینه طبق آخرین شنیده‌های ما موج شور و شادی در میان مجردان امروز و دیروز به پا شده، آنچنان که امروزی‌ها می‌خواهند فراش کنند و دیروزی‌ها تجدید فراش!
رضا فرخی- در این دوران قحطالرجال و کمیابی ازدواج، دولت حقوقدانها بالاخره تصمیمی تازه برای ازدواج گرفت. طبق آخرین خبرها دولت با اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن برای هر جوان عزیز شجاع و دلیر و قهرمان و... که در این روزگار غدار و بیکار و پرشعار، تصمیم به کار بسیار خطرناک ازدواج بگیرد، موافقت کرد. (لطفا نزنید کف قشنگه رو چون تا این لحظه خبری از وام نیست!) در همین زمینه طبق آخرین شنیدههای ما موج شور و شادی در میان مجردان امروز و دیروز به پا شده، آنچنان که امروزیها میخواهند فراش کنند و دیروزیها تجدید فراش!

مجردان دیروز یعنی‌‌ همان متأهلان امروز که امروز در وصال دوران تجرد دیروز میسوزند، میخواهند بهطور توافقی جدا شده و پس از آن دوباره بفراشند تا وام را از دولت کلیدداران حقوقساز، بستانند! اما ظاهرا ماجرا به همین وام و طلاق بازی محدود نمیشود و در ادامه با این وام مسکن، این اتفاقات در پیش است:

۱- افزایش علاقه به تجدید فراشهای متعدد با اجازه همسر قبلی! (طبق محاسبات خانمهای اول در صورت موافقت با ۱۴ ازدواج همسر باوفا! میتوانند صاحب خانهای در فرمانیه شوند!)

۲- از بین بردن زشتی طلاق در جامعه، هر کسی که خواست طلاق بگیرد، یعنی میخواهد صاحب خانه شود! ملت به هم میگویند: «میخواهی طلاق بگیری؟ به سلامتی! مبارکه! حالا کجا میخواهید خونه بخرید؟»

۳- رشد فضای شغلی برای شاهدان طلاق و ضامنهای عزیز! تشکیل شغلهای تخصصی شاهدی و ضامنیت! (رشتههای دانشگاهی: مهندسی عمران - ضمانت، مدیریت شاهدی)

۴- گسترش فرهنگ زیبای ازدواج به خاطر مسکن!

۵- تغییر خطبه عقد با این عنوان: دوشیزه مکرمه مجلله موقره متوقعه و متوکلاسه... آیا به بنده وکالت میدهید به شرط یک بار طلاق قطعی و در ‌‌نهایت ۵۰ میلیون وام ازدواج شما را به عقد آقای... در بیاورم!

نکته شاهکلیدی: این مسئله میتواند پتانسیلهای فرار آقایان را افزایش دهد و آقایان با این بهانه که طلاق بگیرند و بعد دوباره برای گرفتن وام ازدواج کنند، همسر مبارک را فریبی کوچولو دهند و از مسئولیت خطری ازدواج بگریزند و حتی از دور، پس از طلاق پشت سر خود را نگاه نکنند!

در صورت حمایت دولت محترم از ازدواجهای متعدد و دادن وام به اندازه لازم میتوان امیدهای روشنی برای دختران دید و باشد که این عزیزان از این قحطی شدید و بحران جانگداز و جانسوز و خانمانبرانداز و بنیانبرافکن و غمانگیز و سوزناک و دردآور بیهمسری نجات پیدا کنند!

(خدایا چنان کن سرانجام کار، پسرها وامدار شوند و دخترها شوهردار!)

به تعبیر آن عالم متفکر گوهر سخن متأهل مجردمنش: ازدواج مانند قلعهای است که هر که در آن است، دوست دارد حتی ۵۰ میلیون وام دستی بدهد، از آن خارج شود و هر که بیرون از آن است میخواهد ۵۰ میلیون وام بگیرد و داخل شود!

https://shoma-weekly.ir/3qXVfq