ورزش

طفیلی‌های چمدان به دست را از کنار کشتی دور کنید

معلوم نیست سفر به آمریکا چه هیجان و لذتی دارد که برخی از آقایان برای اعزام تیم به آنجا و حضور افراد ریز و درشت در ینگه دنیا سر و دست می‌شکنند! جالب آنکه هر دفعه که یکی از تیم‌های ورزشی عازم بلاد شیطان بزرگ می‌شود با حواشی متعدد نیز همراه بوده است!
محمدرضا کاظمی - رئیس فدراسیون کشتی طی مصاحبهای در سایت این مجموعه، محمد بنا را فرمانده بزرگ ورزش ایران در المپیک معرفی کرد. این گفتگو با سایت فدراسیون در حالی انجام شد که گروهی از دستاندرکاران رسانهها به شدت بر محمد بنا تاخته و او را بهخاطر ممانعت از ورود یکی از کارشناسان به خانه کشتی و متعاقب آن اعلام این موضوع که امکانات کافی نیست و چه بسا که بعد از جام جهانی تیم ملی را ترک بکند به شدت مورد انتقاد قرار دادند! این اختلافات در خلال جام جهانی تشدید شد، بهطوری که محمد بنا نیز به نقدهای آنان واکنش نشان داد. موضوع رفتهرفته به ورطه تقابل کشیده شده بود که رسول خادم وارد میدان شده و از محمد بنا حمایت کرد، البته حمایت دیر هنگام وی شائبههایی را در اذهان ایجاد کرده بود مبنی بر اینکه چرا حامیان رسانهای او و فدراسیون چنین به سرمربی تیم کشتی فرنگی میتازند! عدهای حتی پا را فراتر نهاده و این حملات را سازماندهی شده و به دستور برخی افراد دانستند! موضوعی که توجیهاتی نیز برای آن آورده شد. کتمان نمیتوان کرد. برخی از آقایان آش را چنان شور کردند که صدای خیلیها از جمله آشپز هم در آمد! واقعیت این است که در شرایط فعلی محمد بنا تمام جدیت خود را صرف آمادهسازی تیم ملی کشتی فرنگی کرده و قصد دارد در صورت امکان موفقیت المپیک لندن را تکرار کند. البته ممکن است این مربی فهیم و توانمند نیز در مسیر حرکت خود به سوی برزیل اشکالاتی داشته باشد؛ اما این ایراد و اشکال به آن معنا نیست که وی تعهدا کاری بر خلاف حرکت و رشد کشتی فرنگی انجام دهد. تجربه ثابت کرده او در کوران کار، تمام توجه و دقت خود را صرف اعضای تیم و اردونشینان کرده و بدون درنظرگرفتن منافع شخصی از هیچ کوششی برای قهرمانان فروگذار نمیکند. اینکه آب محمد بنا و رسول خادم در یک جوی نرود طبیعی است چون از قدیم گفتهاند دو فرمانروا در یک اقلیم نگنجند چون هر دو فرد یادشده مدعی هستند و به نوعی فرمانروای تیمهای خود با این وجود آرزوی ما این است که حداقل تا میدان المپیک شرایطی فراهم شود تا دو مربی و مسئول بتوانند جهت موفقیت و پیروزی تیمهای کشتی و شادکردن دل میلیونها ایرانی کنار هم گام بردارند.

سفرهای پرماجرا به آمریکا!

معلوم نیست سفر به آمریکا چه هیجان و لذتی دارد که برخی از آقایان برای اعزام تیم به آنجا و حضور افراد ریز و درشت در ینگه دنیا سر و دست میشکنند! جالب آنکه هر دفعه که یکی از تیمهای ورزشی عازم بلاد شیطان بزرگ میشود با حواشی متعدد نیز همراه بوده است! به عنوان مثال همین سفر آخری عکس یکی از مسئولین پیشین تیمهای باشگاهی به هنگام تماشای کشتی زنان! جنجالساز شده، سال گذشته نیز سفر جمعیتی از اهالی کشتی و غیرکشتی به لاس وگاس آمریکا حاشیههایی به همراه داشت! هنوز مدت زیادی از سال جدید سپری نشده که یک تیم کشتی آزاد راهی آن سوی آبها شده و عنقریب نیز تیم دوم در قالب جام جهانی و البته با همراهان زیاد به ایالات متحده سفر خواهد کرد! سال گذشته نیز مجموعا سه مرتبه تیمهای کشتی عازم کشور آمریکا شد و البته برخی از دستاندرکاران مدت قابل توجهی در آنجا ماندند! مشخص نیست مسئولین فدراسیون که ادعا میکنند پول کافی در بساط ندارند بر چه اساسی با هر اعزام کشتیگیران، جمع کثیری از افراد را تحت عنوان همراه به آمریکا میفرستند؟ حال فرض بر اینکه پول برخی از نفرات غیر مسئول توسط خودشان پرداخت شده باشد، ویزا و کارهای دیگر را که فدراسیون کشتی انجام میدهد! گفته شده فدراسیون سال گذشته صد میلیارد تومان هزینه داشته! خوب است مسئولین محترم ذیربط روشن کنند، این پول هنگفت چگونه و کجا هزینه شده؟ مگر نه اینکه پولهایی از این دست از جیب یکایک مردم اعم از فقیر و غنی خارج میشود تا در جهت منافع ملی هزینه شود؟

امیدواریم روزی از سازمان بازرسی یا نهادهای مسئول دیگر افرادی در فدراسیون کشتی حضور یافته و پیگیری کنند تا روشن شود صد میلیارد تومان چگونه هزینه شده است! ما نمیتوانیم به صرف اینکه یک قهرمان جهان و المپیک مسئول فدراسیون بوده، بر نواقص و کاستیها چشم بگذاریم. قصد اتهامزدن و مچگیری هم در میان نیست، تنها تقاضا داریم مسئولین ذیربط قانونی، بر کارکرد مالی و موارد مرتبط دیگر نظارت کنند تا روشن شود طی چند سال گذشته چقدر پشتوانهسازی شده، چه اندازه در رابطه با گسترش کشتی کار انجام دادهاند تا چه اندازه از استانهای کشتیخیز حمایت کردهاند و چقدر به هنگام برگزاری مسابقات و اعزام هزینه روی دست فدراسیون نهادهاند؟ یکی نیست از این آقایان بپرسد که حاصل سفر اخیر تیم کشتی به آمریکا با جمعی از طفیلیها که منجر به شکست 5-1 برابر تیم میزبان شد چه حاصلی برای ما به همراه داشت؟ پرسشهایی از این دست فراوان است که امیدواریم روزی یک جایی و یک نفر به آنها پاسخ دهد!؟

https://shoma-weekly.ir/goaITV