شهرستانها

طرفداران بر جام امروز به حرف منتقدان رسیده‌اند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرفداران بر جام امروز به حرف منتقدان توافق هسته‌ای رسیده‌اند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرفداران بر جام امروز به حرف منتقدان توافق هستهای رسیدهاند.

یحیی عماری در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کسانی که توافق هستهای را نقد میکردند با بدترین الفاظ توسط دولتمردان مورد خطاب قرار میگرفتند اما امروز طرفداران بر جام به حرف منتقدان رسیدهاند. وی با اشاره به اینکه برای شخص خود من به خاطر انتقاد داشتن نسبت به روند مذاکرات هستهای هجمه‌‌ زیادی صورت گرفت، ادامه داد: در آن ایام هجمه، شانتاژ و تبلیغات منفی زیادی علیه منتقدان وجود داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: ولی امروز طرفداران بر جام، دولتیها و ... به این نتیجه رسیدهاند که توافق صورت گرفته تحت عنوان بر جام به معنای واقعی کلمه ایرادات و اشکالات زیادی داشت که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی به اظهارات ظریف در گروه امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مبنی بر «من اشتباه کردم که به ظریف اعتماد کرده و استراتژی خودمان را رها کردم» ادامه داد: بنابراین باید برای عبرت گرفتن از آن بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه نوار صوتی اظهارات ظریف در گروه امنیت ملی مجلس شورای اسلامی توسط تعدادی از نمایندگان شنیدهشده است، بیان داشت: همچنین صحت داشتن این موضوع و متن اظهارات را تائید کردهاند.

این فعال سیاسی ضمن ابراز تأسف از اینکه منتقدان را با واژههایی همچون بیسواد، بی شناسنامه، بیهویت و جهنمی مورد عتاب قراردادند، اضافه کرد: بهرغم همه این ادعاها و خصمانه رفتار کردن با منتقدان، از سرمایه ملی کشورمان نتوانستند دفاع جانانهای کنند. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان غربی بابیان اینکه به کارشناسان، صاحبنظران و متخصصان باید در این زمینه میدان فراخ داده میشد، ادامه داد: در این صورت تا اندازه زیادی از اشکالات موجود کاسته میشد. عماری تصویب 20 دقیقهای بر جام در مجلس را مورداشاره قرارداد و اضافه کرد: نسبت به این موضوع به معنای واقعی کلمه انتقاد وجود دارد، چراکه فرصت بررسی، انتقاد و پیشنهاد به نمایندههای مردم در مجلس داده نشد.

https://shoma-weekly.ir/CrC6CM