ورزش

طرح های سالم سازی جوابگوی خیل عظیم مردم نیست

ما طی این مدت از بندر آستارا تا بندرترکمن نقاط خطرآفرین را شناسایی کرده و این مناطق را اعلام کرده ایم تا منجیان غریق در آن مکان ها ، استقرار یابند و هم اینک نیز طرح های سالم سازی جوابگوی خیل عظیم مردم نمی باشد .
رییس فدراسیون نجات غریق گفت : منجیان غریق طی یک دهه اخیر، حدود 70 هزارنفر از هموطنان را از خطر غرق شدن نجات داده اند.

سیدمصطفی میرسلیم در گفت و گوبا ایرنا در رشت افزود : این در حالیست که منجیان غریق با کمترین امکانات دست به این کار بزرگ زده اند و امیدواریم که با تجهیزات ، امکانات و رسیدگی بیشتر ، منجیان غریق بتوانند بیش از پیش در کار خود موفق باشند .

وی اظهار کرد : همچنین در این مدت حدود شش هزار نفر از هموطنان ما غرق شدند که اکثر آنان به دلیل ناآشنایی با فنون شنا و همچنین در خارج از طرح های سالم سازی جان خود را از دست دادند .

رییس فدراسیون نجات غریق ادامه داد : ما طی این مدت از بندر آستارا تا بندرترکمن نقاط خطرآفرین را شناسایی کرده و این مناطق را اعلام کرده ایم تا منجیان غریق در آن مکان ها ، استقرار یابند و هم اینک نیز طرح های سالم سازی جوابگوی خیل عظیم مردم نمی باشد .

وی بیان کرد : در طول سال ، سواحل ما به خصوص سواحلی که گردشگران از آن استفاده می کنند ، پذیرای میلیون ها نفر می باشد و امکانات ما نیز باید جوابگوی این قشر باشد تا شاهد کمترین مغروق در کشور باشیم .

رییس فدراسیون نجات غریق خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح های سالم سازی ما جوابگوی حدود 15 درصد از مردم می باشد و اگر بخواهیم این کار را به نحو شایسته تری انجام دهیم ، باید ایستگاه های سالم سازی را در سواحل افزایش و توسعه دهیم .

میرسلیم در ادامه گفت : ما در برنامه کوتاه مدت می توانیم این طرح ها را افزایش دهیم و برای این کار نیازمند 100 میلیارد ریال بودجه هستیم و باید برای کار از ابزارهای پیشرفته همچون قایق های تندرو استفاده کنیم.

وی افزود : خوشبختانه بخش خصوصی آمادگی کامل دارد که وارد صحنه شود و امیدواریم که با برنامه ریزی های مناسب و حمایت دولت، این امر تحقق یابد تا مشکلات این فدراسیون به حداقل کاهش یابد .


https://shoma-weekly.ir/aJfAEL