زنان

طرح افزایش مرخصی زایمان ناکام ماند

شهلا میرگلوبیات عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در خصوص عدم اجرایی شدن طرح مرخصی زایمان به دلیل نبود بودجه گفت: برخی از طرح‌های ارائه شده در حوزه زنان و خانواده به دلیل اینکه بار مالی را برای دولت به همراه دارد پس از بررسی از سوی شورای نگهبان رد شد.

شهلا میرگلوبیات عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در خصوص عدم اجرایی شدن طرح مرخصی زایمان به دلیل نبود بودجه گفت: برخی از طرحهای ارائه شده در حوزه زنان و خانواده به دلیل اینکه بار مالی را برای دولت به همراه دارد پس از بررسی از سوی شورای نگهبان رد شد.

به نقل از خبرگزاری فارس این عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: افزایش مدت مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و لغو ممنوعیت بیمه فرزند چهارم در لایحه حمایت از خانواده به دلیل داشتن بار مالی برای دولت توسط شورای نگهبان رد شد و به مرحله اجرایی شدن نرسید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی طرح بیمه زنان خانهدار را هم یکی از طرحهایی دانست که به دلیل بارمالی که برای دولت دارد در سال جاری هم به تصویب نمیرسد.

در سال گذشته مجلسنشینان مصوب کردند که مرخصی زایمان مادران به 9 ماه افزایش پیدا کند و همسر آنها نیز از 2 هفته مرخصی تشویقی برخوردار شوند.

به موجب این مصوبه مادرانی که سن فرزند آنها به 9 ماهگی نرسیده بود نیز شامل این قانون میشدند اما این مصوبه به دلیل داشتن بارمالی برای دولت توسط شورای نگهبان رد شد.

https://shoma-weekly.ir/0Tzsfe