اندیشه

طبس و تکرار معجزه ابابیل

عملیات صحرای طبس دو هدف ظاهری درپی داشت که عبارت بود از آزادسازی گروگان‌های آمریکایی و نیز حمله به بیت حضرت امام (ره) و همچنین یک هدف باطنی که غایت نیت پلید استکبار به شمار می‌رود، یعنی مقابله با ارزش‌های والای اسلامی و خشکاندن ریشه آن البته به زعم آن‌ها.
عباس پناهی- حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس در پنجم اردیبهشت سال ۵۹ با انگیزه شیطانی و استکباری صورت گرفت و باعث مفتضح شدن آن در صحرای طبس گردید.

این شکست آمریکا را میتوان به عنوان یکی از مصادیق واقعی سوره فیل نام برد که در این مقطع از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست اما به لطف خداوند متعال و امدادهای غیبی این نقشه شوم آنان نیز به شکست انجامید.

آنچه که به دنبال شکست آمریکا در صحرای طبس تا ابد در تاریخ خواهد ماند این است که این افتخار در پیشانی جمهوری اسلامی به عنوان نماد پیروزی ملت ایران میدرخشد و از طرفی برای استکبار جهانی نماد مفتضحانهترین شکست آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا شناخته میشود.

عملیات صحرای طبس دو هدف ظاهری درپی داشت که عبارت بود از آزادسازی گروگانهای آمریکایی و نیز حمله به بیت حضرت امام (ره) و همچنین یک هدف باطنی که غایت نیت پلید استکبار به شمار میرود، یعنی مقابله با ارزشهای والای اسلامی و خشکاندن ریشه آن البته به زعم آنها.

اما این اقدام شوم و افتضاح به وجود آمده چند بعد مشخص دارد که عبارتند از: ۱. رسوایی آمریکا در ابراز خصومت علیه یک ماتی که پیشینه چندین هزار ساله دارد.
۲. ناچیز بودن قدرت پوشالی آمریکایی
ها در برابر خواست و اراده الهی که محل اتکاء یک ملت و نظام برحق قرار گرفته است. ۳. نمایش ناتوانی یک ابرقدرت بادکنکی دربرابر قدرت یک ملت منسجم.

اما نکته قابل تامل و تذکر برای صاحبان خرد و اندیشه، نوع ابزاری است که برای مقابله با قویترین جنگندههای آمریکایی به کار رفت و همه را نابود کرد، فقط ریگهای بیابان طبس بود و نه موشکهای ضد هوایی کذا و کذا. و این خود اهل تدبیر را به فرهنگ غنی اسلامی هدایت میکند و در آن، نتیجه اعمال کافران و بد سگالان را و همچنین پاداش نیک اندیشان موحد و حق محور را یاد آور شده است. هان ای دولتمردان وای همه کسانی که دل در گرو منویات رهبر معظم انقلاب دارید چراغ هدایت را به جان پذیرا باشید و به پیام رهبری در آغازین روزهای سال مبنی بر توجه ویژه به فرهنگ غنی اسلام لبیک گفته و خود را موظف به اجرا نمایید و نماییم.

در خاتمه با آرزوی نصرت و پیروزی مردم اهل طبس، توجه مسئولین مربوطه در استان خراسان جنوبی را جهت امعان نظر و پردازش به دو توصیه معطوف میداریم:

۱. روند گازرسانی به همه نقاط استان و به ویژه طبس را اهتمام بخشیده و نسبت به اکمال این پروژه همت ویژه مبذول دارند.

۲. تاسیس یک موزه تاریخی در منطقه طبس مورد دستور جدی استانداری محترم قرار بگیرد تا ان شاء الله برای ابد تبدیل به یک صفحه نمایش ذرهای از قدرت لایزال الهی برای جهانیان قرار گیرد، باشد که عبرت بگیرند.

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

https://shoma-weekly.ir/1uXGv1