ورزش

طارمی و نخستین رفتار غیرحرفه‌ای

طارمی حتی از برانکو هم توقع دارد تا یاری‌اش دهد آقای گل شود؛ اما برای یک مربی حرفه‌ای فوتبال آنچه در اولویت اصلی قرار دارد کسب «3» امتیاز و گل‌شدن پنالتی‌هاست. برانکو به فشار روحی مهاجم اول تیمش که از قضا در بازی قبلی هم یک پنالتی را از دست داد واقف است و می‌خواهد با بازکردن پای دیگر بازیکنان به گلزنی پرسپولیس را نجات دهد.
شاهین تهرانی- «مهدی طارمی» بازیکن جوان نیروی دریایی و شاهین بوشهر در آغاز فصل 93 به باشگاه پرسپولیس تهران پیوست و مدارج ترقی را زیر نظر «علی دایی» طی کرد، او علاوه بر هوش خوب و توانایی بازیسازی، در پنالتیگرفتن استاد است.

گلزنترین بازیکن پرسپولیس در لیگ چهاردهم، در این فصل هم تصمیم گرفت علاوه بر حفظ عنوان گلزنترین بازیکن پرسپولیس عنوان پنالتیگیرترین بازیکن را نیز به خود اختصاص دهد و پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

پرسپولیس تهران در هفته لیگ برتر پانزدهم طلسمشکنی کرد و پس از چند سال موفق شد تیم تراکتورسازی را در تبریز شکست دهد؛ اما انگار در طالع امسال پرسپولیس نوشته شده که هیچ دیداری را بدون مشکل و حاشیه به پایان نبرند! و اینگونه بود که چند دقیقه پس از پایان بازی شاهد مصاحبه جنجالی طارمی بودیم! مصاحبهای که در آن برای مربیاش تعیین تکلیف کرده و پنالتیزدن را حق خودش دانسته و تاکید کرده بود که از پنالتیزدن همبازی خود «بنگستون» ناراحت و آزرده شده است! برای پرسپولیس این اتفاق نگرانکننده است. چگونه «مهدی طارمی» از بازیکنی آرام و سر به زیر که به تمرین میآمد و برای چند دقیقه بازیکردن در پرسپولیس از علی دایی تشکر میکرد و جایزه گران قیمتش را به «مجتبی محرمی» پیشکسوت پرسپولیس تقدیم کرد، تبدیل به بازیکنی شده که به خودش حق میدهد که خود را صاحب تمام پنالتیهای پرسپولیس بداند!؟ اتفاقا پرسپولیس از زمانی که به دست برانکو افتاده منظمتر از قبل شده و دیگر خبری از رفتارهای صادقیانی نیست. در چنین شرایطی چگونه بازیکن متواضع بوشهری سربه زیر دیروز رفتار غیرحرفهای انجام میدهد و خواسته یا ناخواسته جو تیم را برهم میزند!؟

طارمی حتی از برانکو هم توقع دارد تا یاریاش دهد آقای گل شود؛ اما برای یک مربی حرفهای فوتبال آنچه در اولویت اصلی قرار دارد کسب «3» امتیاز و گلشدن پنالتیهاست. برانکو به فشار روحی مهاجم اول تیمش که از قضا در بازی قبلی هم یک پنالتی را از دست داد واقف است و میخواهد با بازکردن پای دیگر بازیکنان به گلزنی پرسپولیس را نجات دهد. بنگستون هم طلسم پنالتیهای این فصل پرسپولیس را با ضربهای درخلاف جهت دروازهبان حریف شکست و سه امتیاز حساس را نصیب پرسپولیس کرد. ناراحتشدن طارمی به خاطر پنالتی خوبی که بنگستون به تور دروازه تراکتورسازی رساند، باعث تعجب همان شد! طارمی در نخستین گام حرفهایگری باید آموخته باشد که هیچ حقی بر گردن تیمش ندارد و اگر حالا در کورس آقای گلی و کسب افتخاری بزرگ قرار گرفته، در واقع به تیمش مدیون هم است. او حق دارد که به دنبال گلزنی باشد؛ اما حق ندارد که پایش را از گلیمش درازتر کرده و برای سرمربیاش تعیین تکلیف کند. طارمی باید بداند با حاشیهسازی و عدول از حرفهایگری در ابتدا به خودش ضربه میزند! در دورهای که او فوتبال بازی کرده، تعداد مردانی که با ورود به حواشی فوتبال اصل و متن را یک جا از دست دادهاند، کم نبوده و اگر این بازیکن درس نگرفته باشد، بیشک شوکی است که برانکوی حرفهای حتما به او وارد خواهد کرد. کاش یک نفر پیدا شود و به او بگوید: پسر! سرت را پایین بینداز و گلات را بزن.

https://shoma-weekly.ir/x9PUMK