شهرستانها

ضعف دستگاه‌های فرهنگی همدان مشهود است

اداره‌کل ارشاد و میراث فرهنگی همدان فعالیت بسیار ضعیفی دارند، به طوری که از زمان روی کار آمدن مدیران جدید، برنامه‌ و گزارشی به مردم نشده است.

محمود الفت دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران با حمایت از اقدامات امیدوارکننده استاندار همدان جهت توسعه استان و حل مشکل بیکاران یادآور شد: معاونان استاندار برخلاف خود وی، تحرک لازم را در کارهای اجرایی ندارند. در زمینه نیروی انسانی تکلیف استخدامیهای سال گذشته هنوز مشخص نشده و در زمینه پروژههای عمرانی پیشرفت قابل ملاحظهای ندارند.

وی به ضعف دستگاههای فرهنگی استان همدان اشاره کرد و گفت: ادارهکل ارشاد و میراث فرهنگی همدان فعالیت بسیار ضعیفی دارند، به طوری که از زمان روی کار آمدن مدیران جدید، برنامه و گزارشی به مردم نشده است.

الفت با تأکید بر اینکه انتقادات از مدیران نباید با کنایه باشد، اضافه کرد: دیپلماسی لبخند که اکنون دولت در سیاست خارجی آن را دنبال میکند، باید در داخل موضوعیت یابد، به طوری که دولت باید با منتقدان و رقبای داخلی دیپلماسی لبخند داشته باشد، نه اینکه با کنایههای تفرقهآمیز با مردم سخن بگوید.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان به افزایش قیمت نان اشاره کرد و یادآور شد: با افزایش قیمت نان کیفیت تغییری نکرده و موجب افزایش ضایعات و دورریز شدن نان شده که نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان، با اشاره به اعلام دولت مبنی بر کاهش آمار تورم، تشریح کرد: اگر دولت هرازگاهی از کاهش میزان تورم سخن میگوید نباید تنها به ارائه آمار بسنده کند، بلکه این آمار باید در زندگی و معیشت مردم احساس شود.

وی در پایان به رتبه سومی همدان در پرداخت مالیات در کشور اشاره کرد و گفت: تهران که یکی از استانهای توسعه یافته است، ۲۱ درصد درآمد مالیاتی دارد، اما همدان ۵۰ درصد درآمد مالیاتی دارد.

وی به نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل نارضایتی مردم فشار شهرداری بر مردم در اخذ عوارض است که در هر کاری این عمل انجام میشود، اما در خدماترسانی این پولها دیده نمیشود.

الفت به عنوان نمونه با اشاره به بودجه ۵۷ میلیارد تومانی فرهنگی شهرداری خاطرنشان کرد: این بودجه در کجا هزینه شده است، چه کار فرهنگی در همدان انجام شده که مردم بتوانند آن را لمس کنند؟

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به تشکیل شورای اصولگرایان که متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است، افزود: در حال حاضر ۹ حزب اصولگرا در شورای اصولگرایان عضو هستند که در ادامه یک حزب نیز به آن اضافه میشود. شورای اصولگرایان یک شورای فکری است که معمولاً در مناسبتهای سیاسی و حماسی تشکیل جلسه داده و موضع خود را در قبال آن ارائه میکند.

https://shoma-weekly.ir/A57Hkr