شهرستانها

ضرورت کادرسازی حزبی از میان صالحین

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: پیروزی هسته‌ای ثمره ۱۲ سال مقاومت است.
به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، در دیدار سفیان الماجدی، دبیر اجرایی حزب الوحده تونس که بنا به دعوت حزب مؤتلفه اسلامی برای دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه حزب و بررسی زمینههای همکاریهای مشترک حزبی میان دو طرف، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود، حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بینالملل با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: پس از بیداری اسلامی، موضع حزب الوحده در مقابله با داعش و جریانهای افراطی و تکفیری باعث نزدیکترشدن دو حزب مؤتلفه اسلامی و الوحده تونس شد.

وی افزود: امیدواریم دو حزب در زمینه مسائل منطقهای و مبارزه با افراطیگری و تلاش برای وحدت امت اسلامی در آینده گامهای موثرتری بردارند.

ترقی با بیان اینکه ما بهدنبال وحدت امت اسلامی هستیم، تاکید کرد: تحقق وحدت امت اسلامی مستلزم همکاری بیشتر احزاب اسلامی است. ما در زمینه همکاری بین احزاب اسلامی گامهای خوبی برداشتهایم و طبیعتا اگر این همکاریهای بین احزاب اسلامی در آفریقا توسعه پیدا کند، نقش موثری در تشکیل وحدت امت اسلامی خواهد داشت.

رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: ما برای توسعه سطح همکاریهای دو حزب آمادگی کامل داریم و این روابط از حمایتهای مسئولان حزب برخوردار است.

وی در ادامه با تاکید بر موضوع آموزش در حزب بیان داشت: آموزش در یک حزب اسلامی بهدلیل حکمرانی اسلامی است و مؤتلفه اسلامی از بدو تاسیس و حتی در زندان آموزش حزبی را توسط مرحوم عسکراولادی شروع کرد.

ترقی تصریح کرد: ممکن است حزب شما با مشکلاتی برای آموزش درجهت کادرسازی مواجه باشد؛ اما کادرسازی میتواند افرادی را برای پذیرش مسئولیتهای اداری کشور تربیت کند.

وی افزود: افراد صالح برای اداره کشور باید درون احزاب و از نظر اعتقادی، بینش سیاسی و تخصصهای مورد نیاز جامعه تربیت شوند.

رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: تربیت متخصصان برای اداره کشور توسط دانشگاهها و مراکز علمی صورت میپذیرد؛ اما برای ساختن کادرها از نظر اعتقادی و اسلامی وظیفه احزاب است که آن را انجام دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای هستهای کشور گفت: ما امروز ثمره ۱۲ سال مقاومت در مسائل هستهای را میبینیم و توانستیم با مقاومت سیاسی به اهداف خود و بزرگترین دستاوردها دست پیدا کنیم که حتی دیگر کشورها هنوز نتوانستهاند آن را به دست آورند.

ترقی تاکید کرد: دستاوردهای کشور مرهون رهبری داهیانه و مدیریت مقام معظم رهبری است.

وی افزود: آمریکاییها سعی میکنند خود را پیروز توافق تاریخی هستهای جلوه دهند؛ اما این در حالی است که آنها مجبور شدند برخلاف خواست خودشان بپذیرند ایران بهعنوان یک کشور ضد استعمار و استکبار میتواند از فناوری صلحآمیز هستهای برخوردار شود و این بزرگترین عقبنشینی تاریخ استکبار است.

رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: برای ما توافق نقطه نهایی نبوده، بلکه هدف ما عقبنشینی استکبار جهانی از سیاستهای منطقهایاش است.

ترقی تصریح کرد: آمریکاییها در آینده مجبورند از سیاستهای خود در سوریه عقبنشینی کنند و دست از حمایت گروههای افراطی و تروریست بردارند و نمیتوانند مانع نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه شوند.

وی افزود: ایران خود را به قدرت اول اقتصادی منطقه خواهد رساند و ما از همه دوستان خود حمایت کرده و مقاومت اسلامی را درجهت وحدت جهان اسلام تقویت خواهیم کرد.

همچنین در این دیدار دبیر اجرایی حزب الوحده تونس بیان داشت: تفاهمنامه همکاری میان حزب مؤتلفه اسلامی و حزب الوحده تونس، یک موضوع تاریخی است و بهدنبال اجراییشدن این تفاهمنامه هستیم.

وی افزود: ارتباط احزاب فراتر از ارتباط دولتها است و به همین دلیل تعاملات دو دولت شاید با مشکلاتی روبهرو باشد؛ اما میان احزاب شکلگیری روابط پایدار، امکانپذیر است.

دبیر اجرایی حزب الوحده تونس با اشاره به سفر اخیر مهدی صولی، قائم مقام مرکز امور بینالملل حزب به تونس و دیدارهای وی با دبیرکل، دبیر اجرایی و دبیران استانهای این حزب درخصوص بررسی زمینههای تبادل تجربه و همکاری بهویژه در موضوعات آموزش حزبی و نیز همکاریهای دوجانبه در عرصه تشکیل و تقویت اتحادیههای منطقهای و بینالمللی مرتبط با احزاب، بیان داشت: آموزش در مؤتلفه اسلامی نقشی پررنگ و اساسی داشته و حزب الوحده تمایل دارد از تجربیات مؤتلفه اسلامی برای آموزش حزبی و سازماندهی نیروها براساس آموزههای اسلام اصیل، استفاده کند.

وی با استقبال از تلاشهای حزب مؤتلفه اسلامی درزمینه تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی، ضمن اشاره به سیاستهای این حزب در زمینه وحدت امت اسلامی و کاهش اختلافات، بر همراهی حزب متبوع خود در این زمینه تاکید نمود.

همچنین لازم به ذکر است در دیدارهای جداگانه دبیر اجرایی حزب الوحده تونس با محمدعلی امانی، دبیر اجرایی و نیز مخبری معاون آموزش حزب مؤتلفه اسلامی، روند اجراییسازی تفاهمنامه همکاری میان دو حزب مورد بررسی قرار گرفت.

https://shoma-weekly.ir/E3GSRO