ورزش

ضرورت همدلی و همزبانی در وزنه‌برداری

انتخابات اخیر فدراسیون وزنه‌برداری هم خیلی‌ها این موضوع و بحث اختلافات داخلی را به «علی مرادی» یادآوری کرده و پاسخ شنیدند که وفاق و همدلی نزدیک است؛ اما کیست که نداند این رشته سر دراز دارد!
امید توکلی- بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان روز 7 اردیبهشت ماه جاری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنهبرداری با حضور وزیر و معاونانش برگزار و «علی مرادی» با کسب 24 رأی از 37 رأی مأخوذه توانست سایر رقبا را کنار زده و بهعنوان رئیس این فدراسیون برگزیده شود. 8 رأی به «احمد سعادتمند» رسید و «کوروش باقری» که عنوان کرده بود در صورت انصراف «حسین رضازاده» در این انتخابات شرکت میکند، 5 رأی را به خود اختصاص داد. آنچه وزنهبرداری ما را در دو سه سال اخیر عذاب داده است نه از دستدادن عنوان قویترین مرد جهان به روسیه و درخشش «روسلان آلیگوف» در دسته سنگینوزن وزنهبرداری بوه و نه قهر و آشتی مدالآوران ایرانی! به اعتقاد ما عدم وفاق و همدلی در وزنهبرداری بزرگترین درد سالهای اخیر این رشته بوده است. همین نکته باعث شد تا شاهد چراغ روشن در وزنه برداری باشیم و اختلاف برخی از جاها را فرا گرفته بود. باور داشته باشید وزنهبرداری ایران تاکنون این همه اختلاف سلیقه، باندبازی و چند دستگی را ندیده بودند! یک گروه با حسین رضازاده، گروهی دیگر با «علی مرادی» و دستهای نیز ساز خود را کوک کرده و میکنند تا وزنه برداری ایران کوچک و کوچکتر شود!درد است وقتی میبینیم «علی مرادی» و «حسین رضازاده» هر دو از یک کشور کاندیدای یک پست در انتخابات کنفدراسیون وزنهبرداری آسیا میشوند تا رأی ایران بی دلیل تقسیم و کرسیها به سایر کشورها برسد!

آخر چرا و چگونه به این روز افتادیم؟در پایان انتخابات اخیر فدراسیون وزنهبرداری هم خیلیها این موضوع و بحث اختلافات داخلی را به «علی مرادی» یادآوری کرده و پاسخ شنیدند که وفاق و همدلی نزدیک است؛ اما کیست که نداند این رشته سر دراز دارد!ما انتخاب «علی مرادی» با آن همه سابقه و بهعنوان یکی از استخوان خردکردههای وزنهبرداری را به فال نیک میگیریم، اما معتقدیم ادامه این چند دستگیها میتواند این رشته را از مسیر اصلی منحرف کند. نکته دیگر اختلاف پنهان و آشکار «مرادی» با «تاماش آیان» رئیس کینهتوز فدراسیون جهانی وزنهبرداری است که باید هرچه زودتر مرتفع شود. غفلت از آیان مجاری میتواند تبعات ناگواری برای ما در پی داشته باشد و همین ابتدای کارناچار شدیم به زبان خود این نکات را به رئیس جدید - بخوانید علی مرادی – یادآور شویم.

https://shoma-weekly.ir/urC7pf